گوگل سرویس اختصاصی استریم بازی را ارائه می‌کند!

0
2188
گوگل سرویس اختصاصی استریم بازی را ارائه می‌کند!

چندی پیش خبری مبنی بر امکان حضور گوگل در دنیای بازی با لانچ کردن سرویس استریم اختصاصی این شرکت منتشر شد و خبرهای دیگری نیز بر ادامه این فعالیت در بخش سخت‌افزاری حکایت دارد. حالا خبر تازه‌ای در این زمینه در دسترس قرار گرفته که به احتمال خرید استودیوهای بازی‌سازی برای ساخت محتوا توسط گوگل اشاره دارد. سرویس استریم بازی شرکت گوگل ظاهرا، Yeti نام دارد و به گفته برخی منابع خبری این سرویس استریم بازی به کاربران این اجازه را می‌دهد که بدون نیاز به دانلود کردن فایل‌های بزرگ و حجیم به صورت آنلاین به بازی بپردازند. تجربه بالای گوگل در زمینه حافظه کلاد ظاهرا به موفقیت این شرکت در این مورد کمک فراوانی خواهد کرد. این سرویس به گفته منابع خبری امکان انجام بازی‌هائی نظیر Witcher 3 را روی یک Tab کروم فراهم می‌آورد.

یک نکته جالب و البته قابل حدس در مورد سرویس استریم بازی گوگل به تلفیق کامل، یوتیوب در این سرویس اشاره دارد چرا که در حال حاضر نیز بسیاری از استریمرهای بازی، یوتیوب را برای کار خود انتخاب می‌کنند. در این گزارش در رابطه با این سرویس اینگونه آمده است : تصویر کنید که در حال انجام یک بازی هستید و با یک معما در این بازی روبرو می‌شوید در این حالت به جای اینکه به سراغ لپ‌ـاپ یا موبایل‌تان برای پیدا کردن شیوه حل این معما بروید تنها کافی ست یک دکمه را فشار دهید تا یک صفحه جدید روی بازی شما باز شود و از طریق یوتیوب در این صفحه پاسخ خود را بیاید.

گوگل در مارچ 2018 از دیدار و مذاکرات این شرکت با چندین کمپانی توسعه بازی‌های ویدئویی خبر داده بود و در در نمایشگاه E3 نیز به صورت غیر مستقیم  از تمایل این شرکت برای سرویس استریم سخن گفته بود. برخی منابع  دیگر از به خدمت‌ درآوردن بسیاری از توسعه‌دهنده‌گان بازی از جمله توسعه‌دهنده‌گانی از شرکت‌های EA، سونی و دیگر نمونه مشابه توسط گوگل در این برهه زمانی سخن گفته‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ