حرفه‌ای‌ترین عکس‌های موبایلی با Manual Camera

0
1561
اپلیکیشن منوال کمرا

تا پیش از این اکثر تقریبا تمامی سازندگان گوشی‌های موبایل در پی ایجاد ساده‌سازی‌های متعدد برای بخش دوربین دستگاه بودند تا کاربران معمولی نیز بتوانند عکس‌های مناسبی بگیرند اما اینک شرایط به گونه رقم خورده که عکاسان حرفه‌ای نیز به موبایل خود متکی شده‌اند. اپلیکیشن جدیدا معرفی شده Manual Camera برای ایجاد شرایط حرفه‌ای در این زمینه طراحی شده است.

یک نکته جالب و تا حدودی عجیب به تعبیه امکانات حرفه‌ای در سیستم‌عامل اندروید 5 یا لولی‌پاپ برای برداشت عکس‌های با کیفیت است اما حتی دارندگان این سیستم‌عامل نیز به‌دلیل در دسترس نبودن برنامه ای بدین منظور امکان استفاده از آن‌ها را نداشتد اینک اما شرایط با حضور Manual Camera از GD Software تغییر کرده است.

New-Manual-Camera-app-uses-Android-5-01

New-Manual-Camera-app-uses-Android-5-02

این نرم‌افزار که البته رایگان نیست و برای دانلود آن از پلی‌استور نیاز به هزینه ناچیزی در حدود 1.99 دلار است همانطور که از نام آن مشخص است همه مواردی که برای در دست گرفتن کنترل دوربین به‌‌صورت Manual یا دستی نیاز است را در خود دارد. از جمله این موارد می‌‌توان به امکان تنظیم دستی سرعت شاتر، تعیین دستی مسافت فوکوس، ISO دستی، وایت‌بالانس دستی و در نهایت نورگیری دستی اشاره کرد. در کنار تمامی این موارد، کاربران این اپلیکیشن می‌توانند عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین را با فرمت خام DNG به صورت RAW ذخیره کرده و سپس در نرم‌افزارهای ویرایش عکس، گزینه‌های مهم کنترلی آن را تغییر دهند.

منبع

ارسال یک پاسخ