دو IDOL جدید برای آلکاتل بدون وان‌تاچ در MWC 2016

0
1834
ارائه دو گوشی جدید آلکاتل در mwc 2016

شرکت چینی آلکاتل امروز از دو گوشی پرچمدار جدید به نام‌های IDOL 4 و IDOL 4S پیش از آغاز نمایشگاه MWC 2016 رونمایی کرد. این دو گوشی را می‌توان آپگریدی بر سری دو طرفه IDOL 3 سال گذشته قلمداد نمود با این تفاوت که این بار آلکاتل در پی حذف پیشوند onetouch‌ در مقابل نام این مدل‌های این شرکت است. این دو گوشی به ترتیب 5.2 و 5.5 اینچی هستند.

جالب‌ترین نکته در مورد این دو گوشی طراحی اسپیکرهای دو طرفه آنها است که نه‌تنها در هنگام استفاده از دستگاه به صورت افقی یا عمودی در جایگاه صحیح خود قرار دارند بلکه حتی در هنگام به پشت قرار دادن دستگاه نیز جهت خروج صدا تغییر می‌کند این طراحی در همکاری آلکاتل با JBL و Waves حاصل شده و نتیجه آن به کار گیری دو اسپیکر استریوی قدرتمند 3.6 واتی و هدست‌‌های ساراند Hi-Fi بوده است.

ارائه دو گوشی جدید آلکاتل در mwc 2016

IDOL 4 به عنوان گوشی ساده‌تر این دو گانه دارای صفحه‌نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی، چیپ‌ست Snapdragon 617، رم 3 گیگابایتی و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا است و از دو دوربین 13 و 8 مگاپیکسلی (هر دو مجهز به فلش LED) در پشت و جلوی دستگاه بهره می‌برد. این مدل 7.1 میلیمتری دارای LTE Cat.6 بوده و دو اسپیکر 3.6 واتی دارد

ارائه دو گوشی جدید آلکاتل در mwc 2016

در سوی دیگر IDOL 4S سایز صفحه‌نمایش را به 5.5، وضوح آن را به QHD یا 2560×1440 پیکسل و فناوری ساخت آن را به AMOLED ارتقا داده است. این گوشی 6.99 میلیمتری دارای چیپ‌ست Snpadragon 625 بوده و 32 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3000mAh دارد. در این سری همچنین از یک دکمه جدید با نام BoomKey استفاده شده که در موقعیت‌های گوناگون کارکردهای متفاوتی خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به گرفتن عکس در حالت Stand-by، ارتقا کیفیت صوتی در هنگام پخش موسیقی و ارتقا تصویر در هنگام نمایش ویدئو، آزاد کردن نیترو در حین بازی آسفالت و مواردی از این دست اشاره کرد.

ارائه دو گوشی جدید آلکاتل در mwc 2016

یک نکته بسیار جالب و ابتکاری در مورد این سری به جعبه آن تعلق دارد که به سادگی به یک Google Cardboard تبدیل می‌شود و جذابیت دو چندانی را برای این مجموعه به همراه می‌آورد. آلکاتل که همچنان بخشی از شرکت چینی TCL به حساب می‌آید قرار است از این پس پیشوند وان‌تاچ را از مقابل نام مدل‌های خود به طور کامل حذف کند.

منبع

ارسال یک پاسخ