بازی Assassin’s Creed Unity با تمام مشکلاتی که داشت، بازی خوبی به حساب میآید. در همین حال که همه سرگرم تجربه این بازی بودند، Ubisoft نسخه بعدی این بازی را نیز معرفی کرد که به نظر میرسد Assassin’s Creed Victory نام داشته باشد.بازی که امید میرود بتواند تجربهای بدون دردسر را برای بازیکنان بههمراه داشته باشد.
سری بازیهای Assassin’s Creed همیشه بار حماسی خوبی بههمراه داشتهاند و این موضوعی است که در AC Victory نیز به احتمال زیاد با آن مواجه میشویم. استودیوی Ubisoft Quebec که درحال ساخت این بازی است، باید یک عنوان بدون مشکل را راهی بازار کند تا بازیکنان بتوانند با نگاه بهتری به سمت این سری بازیها حرکت کنند. در این مطلب ما به ۴ نکته مهم اشاره میکنیم که به کار بردن آنها در این سری از بازیها میتواند باعث هیجانانگیزتر شدن سری بازیهای Assassin’s Creed در سالهای آینده بشوند.
بازی Unity در بخش Co-Op یک شروع بسیار موفق برای این سری از بازیها به حساب میآید. اما این ایده به شکل کاملا موفقی در این بازی به کار گرفته نشد. در این بازی، بازیکنان در مراحل خواصی میتوانستند تجربه Co-Op را بهدست آورند و در قالب یک گروه با یکدیگر بازی کنند. در خارج از این ماموریتها دیگر هیچچیزی از بازی کردن به صورت Co-Op در این عنوان دیده نمیشد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در خارج از مرحلهها نیز نمیتواند به صورت گروهی در یک بازی Open-World حرکت کرد و این موضوعی ایدهال بهنظر نمیرسد.
البته در بازی Assassin’s Creed Victory نیز لازم نیست که بازیکنان در شهر و در محیطهای Open-World با یکدیگر باشند، اما باید این اجازه به بازیکنان داده شود که در هر مرحلهای که دوستدارند، از قابلیت Co-Op استفاده کنند و آن مرحله را با بازیکنان دیگر پشتسر بگذارند. اگر بازی Victory بتواند قتلهای با پایان باز که در Unity مشاهده کردیم را به شکلی بسیار بهتر پیادهسازی کند، میتوانیم شاهد یک تغییر بسیار بزرگ در این سری از بازیها باشیم. خوشبختانه بازیکنان امسال سوالهای زیادی درباره بخش Co-Op عنوان Unity داشتند که در عنوان Victory میتوانند به جواب آنها دسترسی داشته باشند.
قابلیت شخصیسازی Assassinها بهصورت کامل
در اولین قدم باید به این موضوع اشاره کنیم که Ubisoft باید کاری کند که بازیکنان بتوانند از قاتلهای زن نیز در بازی استفاده کند. حتی اگر این شخصیت تنها در بخش Co-Op در دسترس باشد. این اتفاق باید در این بازی رخ بدهد چرا که جای خالی این حق انتخاب در بازی Unity بسیار مشهود بود. در کنار این حق انتخاب بازیکنان باید بتوانند به شکلی کامل شخصیتی که آنرا کنترل میکنند را شخصیسازی کنند. بازیکن باید بتواند حالت صورت، نوع لباس و قابلیتها آن را خودش درست کند. همچنین باید قابلیتهای در بازی قرار بگیرد که با خریدن از فروشگاههای مختلف در دسترس نباشند و بازیکنان با پیشرفت در بازی آنها را بهدست بیاورند. داشتن چیزهایی که آنها را بتوان به شکلهای مختلف در بازی آزاد کرد، میتواند روند آن را تغییر دهد و بازی را بسیار جالبتر کند.
هسته اصلی مبارزهها در سری بازیهای Assassin’s Creed از سال ۲۰۰۷ تا کنون چندان تغییری نکرده است و بازیکنان همچنان با مبارزههایی با یک ریتم مشخص روبهرو هستند. بازیکنان همیشه منتظر میمانند تا دشمن به آنها حمله کند و سپس حمله آنها را دفاع کنند و او را از بین ببرند. درحالی که مبارزه کردن در این سری از بازیها کمی سخت بهنظر میرسد، اما سیستم به کار رفته در این سری از بازیها کمی قدیمی بهنظر میرسد. سیستم پارکور در نظر گرفته شده برای این بازی نیز دیگر آن هیجان نسخههای قبلی را ندارد و در حالی که این سیستم در نسخه Unity بسیار بهتر و ویژگیهای بهتری به ان اضافه شده بود. اما در حالت کلی این بازی همچنان ویژگیهای کلاسیک خودش را در بر دارد.
در Assassin’s Creed Victory باید با یک سیستم مبارزه جدید مواجه باشیم. Ubisoft برای ساخت این سیستم مبارزهای جدید باید نیمنگاهی به بازیهایی مانند Shadow of Mordor یا سری Batman Arkham بیاندازد. این دو بازی سیستم مبارزه بسیار سریعی دارند و میتوانند روند مبارزهها در سری بازیهای Assassin’s Creed را کاملا دگرگون کنند.
شاید تنها چیزی که باعث شد بازی Unity کمی ناامید کننده بهنظر برسد، نداشتن مراحلی بود که در زمان حال رخ میداد. چیزی که در نسخههای قبلی دیده بودیم. Ubisoft Montreal در این بازی کاری کرد که بازیکنان چندان به این موضوع توجه نداشته باشند و با دیالوگهای مختلفی که بین شخصیتهای بازی گفته میشد سعی کرد جای خالی این بخش را پر کند. حضور در زمان حال که در نسخههای اولیه این سری از بازیها حضور داشت، بسیار جالب بود و دیدن شخصیت دزموند درحال مبارزه و داستانی که او دنبال میکرد، هیجان خاصی به بازی بخشیده بود. حتی در بازی Black Flag و Rogue این موضوع نیز به شکلی دیگر وجود داشت، اما به شکل کامل از بین نرفته بود. در Assassin’s Creed Victory به حضور در زمان حال نیاز داریم. این بخش از زمان نقش بزرگی را در سری Assassin’s Creed ایفا میکند و به همین دلیل باید باردیگر آن را به شکلی جالب توجه مشاهده کنیم.
اگر Ubisoft Quebec بتواند این موارد را در نسخه جدید سری بازیهای Assassin’s Creed پیادهسازی کند، میتوانیم شاهد یک بازی بسیا%:.۸’!خوب باشیم. اما نظر شما درباره این سری از بازیها چیست ؟ شما فکر میکنید که چه تغییرهایی میتواند این بازی را هیجانانگیزتر کند؟
این مطلب به نقل از سایت Joystik.ir در عصر نوشتن درج گردیده است.