پایان رکود؛ بازار PC یک درصد رشد کرد

0
1586
گزارش گارتنر از افزایش فروش PC

در یکی دو سال گذشته با طوفان همه‌گیر تبلت‌ها و ابزارهای‌ پرتابل بازار کامپیوترهای PC در هر دو کلاس دسک‌تاپ و لپ‌تاپ با افت شدیدی روبرو شد حالا با تخصصی‌تر شدن نوع استفاده از تبلت و افت در این بازار، ظاهرا بار دیگر تمایل کاربران به استفاده از PC با افزایش روبرو شده است. گزارش گارتنر در این زمینه یک درصد رشد در سه ماهه چهارم سال 2014 را نشان می‌دهد.

این گزارش البته کاملا در تضاد با گزارش اخیر دیگر موسسه معتبر سنجش و آماز، موسسه IDC، قرار دارد که در طی آن به یک درصد کاهش رشد در این بازار اشاره شده بود. در گزارش گارنتر اما اکثر نام‌های بزرگ در فصل پایانی 2014 با رشد روبرو شده‌اند. در صدر آمار گارنتر در زمینه تعداد فروش در سطح جهانی، شرکت چینی لنوو قرار دارد که در آمار با رشد 1.1 درصدی اینک 19.4 درصد از کل فروش PC را به خود اختصاص داده است. لنوو در اروپا، خاورمیانه، آمریکا و آفریقا با افزایش فروش روبرو شده اما در آمریکای لاتین و ژاپن کاهش مشخصی را تجربه کرده است. در مقام دوم این لیست شرکت HP قرار دارد که با 2.4 درصد رشد نسبت به زمان مشابه سال گذشته اینکه 18.8 درصد از فروش بازار PC را در اختیار دارد. مقام سوم به Dell با 0.9 درصد رشد و در اختیار داشتن 12.7 درصد از بازار PC تعلق دارد و جایگاهای بعدی پیش از ورود به دسته سایر تولید‌کنندگان در اختیار ایسر و ایسوس است.

گزارش گارتنر از افزایش فروش PC

 

در آمریکا به‌طور مشخص بازار PC در مقایسه با سال گذشته با 13.1 درصد رشد روبرو شده و فروش آن اینک به حوالی 18.1 میلیون عدد رسیده است. این رشد طبق آمار ارائه شده، سریع‌ترین رشد در چهار سال اخیر به شمار می‌رود. برندهای برتر در این زمینه در بازار آمریکا به ترتیب شامل HP، دل، اپل، لنوو و ایسوس می‌شوند.

گزارش گارتنر از افزایش فروش PC

فصل تعطیلات سال 2014 یعنی یک ماه گذشته بهترین آمار را از خود در زمینه فروش PC در چند سال اخیر برجای گذاشت و در این میان بیشترین محصولات به فروش رسیده در کلاس PCهای پرتابل شامل نوت‌بوک‌های معمول، نوت‌بوک‌های سبک‌وزن و دستگاه‌های تبدیل شونده قرار داشتند که 29.2 درصد از فروش بازار PC را به خود اختصاص دادند.

منبع

ارسال یک پاسخ