مایکروسافت 10.5‌ میلیون گوشی لومیا فروخت

0
1770
فروش 10.5 میلیون لومیا توسط مایکروسافت

شرکت مایکروسافت نتایج مالی خود برای سه ماهه پایانی سال 2014 را منتشر کرد. درآمد این شرکت در بازه زمانی مذکور نزدیک به 26.5 میلیارد دلار درآمد داشته که از این رقم 5.8‌ میلیارد دلار درآمد خالص نصیب مایکروسافت شده است. درآمد مایکروسافت در این میان نسبت به سه ماهه مشابه در سال قبل‌تر تا 8 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

البته این تمامی ماجرا نیست و مایکروسافت به‌دلیل ماجراهای مرتبط با نوکیا در زمینه درآمد خالص با کاهش روبرو شده است. این شرکت در زمان مشابه سال گذشته 6.5 میلیارد دلار درآمد خالص داشت. تعداد گوشی‌های لومیای به فروش رسیده توسط این برند در سه ماهه آخر سال 2014 به 10.5‌ میلیون عدد رسید که رقم در زمان مشابه سال گذشته 8.2 میلیون عدد و در سه سوم سال 2014 رقم 9.3 میلیون عدد بود. درآمد شرکت از بخش لومیا 2.3 میلیارد دلار بوده و از قسمت گوشی‌های ساده موسوم به فیچرفون نیز نزدیک به 39.7 میلیون دلار درآمد نصیب مایکروسافت شده است.

فروش 10.5 میلیون لومیا توسط مایکروسافت

مایکروسافت در زمینه‌ای دیگر یعنی در کلاس تبلت‌های سرفیس نیز درآمد بالایی را به خود اختصاص داده است. رشد درآمد در این بخش 24 درصد است که با نزدیک شدن به 1.1 میلیارد دلار، نسبت به 908 میلیون دلار سه ماهه پیش از آن رشد بالای را به خود اختصاص داده است.

در بخش کنسول‌های بازی تعداد کنسول‌های بازی به فروش رسیده توسط این برند در هر دو بخش Xbox One و Xbox 360 به 6.6 میلیون عدد می‌رسد که نسبت به 7.4 میلیون عدد در زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است. کاهش قیمت Xbox One و حذف کینکت از آن نیز گره‌ای از این مشکل باز نکرده و درآمد مایکروسافت از این بخش 20 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

فروش 10.5 میلیون لومیا توسط مایکروسافت

داستان در مورد ویندوز به‌عنوان یکی از قسمت‌های همواره سود ده مایکروسافت نیز شرایط مشابه‌ای را نشان می‌دهد. درآمد مایکروسافت در فروش ویندوز به شرکت‌های مادر یا OEM در بازه زمانی مذکور 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد. مایکروسافت در بخش سرویس‌های کلاد با 9 درصد سود بیشتر روبرو شده و Office 365 نیز تعداد کاربران خود را از 3.5 میلیون به 9.2 میلیون عدد افزایش داده است. در سوی دیگر آفیس دسک‌تاپ تا 25 درصد کاهش را نشان می‌دهد. سهم بازار موتور جست‌وجوی Bing در آمریکا به 19.7 درصد رسیده و درآمد آن 23 درصد افزایش داشته است.

منبع

ارسال یک پاسخ