19 آبان و آغاز به کار اولین المپیاد تکنسین‌های ایرانی

0
2393

نشست خبری المپیاد تکنسین‌های ایران، سه‌شنبه‌ 19 آبان ماه 1394 در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزار شد. اولین المپیاد تکنسین‌های ایران که با ابتکار شركت سامسونگ و همیاری سازمان آموزش فنی‌‌و‌‌حرفه‌ای کشور، اداره کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان تهران و مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای برگزار می‌شود، بستری برای رقابت عملی مابین تکنسین‌ها فراهم می‌آورد.

Sponsored

در این نشست خبری که با حضور مدیران سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور و مدیران ارشد شرکت سامسونگ الکترونیکس در ایران انجام ‌شد، اطلاعاتی از جزئیات اجرای این المپیاد به اصحاب رسانه ارائه گردید.

حمیدرضا خانپور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، با اشاره به این‌که اولین المپیاد تکنسین‌های ایران نتیجه تلاش‌های مستمر شرکت سامسونگ و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور است، در مورد هدف برگزاری آن گفت: «ترويج و ارتقاي فرهنگ مهارت‏آموزی توأم با مشتری‏مداری در میان تکنسین‏های لوازم‌خانگی، شناسايي نخبگان و استادكاران مهارتي، معرفی برترین تکنسین‌ها به مردم، صنعت و شرکت‌ها، ایجاد فرصت شغلی برای افراد با مهارت‌های تخصصی و ترویج بهترین مهارت‌ها بین تکنسین‌های کشور، ازجمله اهداف برگزاری این المپیاد است.»

المپیاد تکنیسین های ایران

خانپور عنوان کرد: «شرکت در این مسابقات که در چهار گرایش برگزار می‌شود، برای همگان امکان‌پذیر و همچنین رایگان است، اما هر فرد فقط در یکی از گرایش‌ها می‌تواند وارد رقابت شود. رقابت‌ها در سه مرحله برگزار خواهد شد و 100 نفر برتر مرحله مقدماتی، به نیمه‌نهایی راه خواهند یافت. از این بین، 10 نفر برگزیده هر گرایش راهی مرحله نهایی می‌شوند. در مرحله نهایی، 10 نفر فینالیست هر گرایش (مجموعاً 40 نفر)، به مدت چهار روز در مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای اسکان داده خواهند شد و در آزمون‌های تخصصی و حرفه‌ای ‌شرکت خواهند کرد. نفرات اول تا سوم در هر گرایش به ترتیب 30، 20 و 10 سکه بهار آزادی به همراه لوح تقدیر از شرکت سامسونگ دریافت خواهند کرد.»

همچنین، علی‌رضا امیدوار، مدیر بخش توسعه مشارکت‌های اجتماعی سامسونگ درباره حضور سامسونگ در بحث مشارکت‌های اجتماعی گفت: «در راستای اشتغال‌زایی برای نوجوانان و جوانان و ایجاد فرصت شغلی و همچنین ارتقا دانش فنی، در سال ۲۰۱۴ شرکت سامسونگ با همیاری سازمان فنی و حرفه‌ای ایران، آکادمی مهندسی سامسونگ را با هدف تربیت تکنسین‌های بین‌المللی، در میدان بهمن تهران راه‌اندازی کرد. در این آکادمی سالانه ۵۰۰ دانش‌آموز، مهارت‌های تولید و تعمیر تجهیزات الکترونیکی را فرامی‌گیرند و با دیپلم دریافتی از این آکادمی، شانس استخدام در کارخانه‌ها و سرویس و تعمیرات شرکت سامسونگ و دیگر شرکت‌ها را خواهند داشت. المپیاد تکنسین‌های ایران نیز در ادامه فعالیت این بخش صورت گرفته است.»

وی با اشاره به آموزش‌های خطوط تولید و تعمیر محصولات به دانش‌آموزان این مرکز گفت: «نیمی از ظرفیت پذیرش این مرکز متعلق به افراد کم‌بضاعت و تحت پوشش سازمان‌های غیرانتفاعی حمایت از کودکان کار، زنان و مهاجران افغان است. با حمایت شرکت سامسونگ تمامی امکانات و دوره‌های آموزشی این مرکز برای تمامی شرکت‌کنندگان کاملاً رایگان است.»

اولین المپیاد تکنسین‌های ایرانی

امیدوار ادامه داد: «برنامه‌های مشارکت اجتماعی سامسونگ با هدف خلق ارزش مشترک، هم در حوزه کسب‌وکار و هم برای جامعه در قالب برنامه کودکان امید سامسونگ ظهور و بروز یافته است. به این منظور، سامسونگ، راهکارهای نوآورانه خود را با شناخت نیازهای جامعه و انتظارات ذی‌نفعان جامعه از یکسو، و توانمندی‌های شرکت از سوی دیگر در پروژه‌هایی ازجمله کتابخانه گویا، ‫کلاس آینده، آکادمی مهندسی، کمپین کدکده، اجرا کرده است و قصد دارد در سال آینده پروژه‌ مرکز نوآوری‌های اجتماعی تهران را راه‌اندازی کند و فعالیت‌هایی هم در زمینه کمک به بیماران اوتیسم انجام دهد.»

اولین المپیاد تکنسین‌های ایران از 19 آبان آغاز می‌شود و تا چهارم آذرماه ادامه خواهد یافت. دسترسی مرحله اول این المپیاد به مدت 10 روز در وب‌سایت این آزمون به آدرس www.techolympiad.ir برای علاقه‌مندان باز است. این رقابت‌ها در گرایش‌های موبایل و تبلت، لوازم‌خانگی (یخچال و ماشین لباسشویی)، دستگاه‌های تهویه مطبوع (کولر گازی)، لوازم صوتی و تصویری (تلویزیون و سینمای خانگی) برگزار می‌شود و به سه نفر برتر هر گرایش به ترتیب 30، 20 و 10 سکه بهار آزادی به همراه لوح تقدیر از سازمان شرکت سامسونگ اهدا خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت این المپیاد مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ