آمار فروش سونی از سه‌ماهه دوم 2017؛ سود سنسور، رکود موبایل

0
2638
آمار فروش سونی از سه‌ماهه دوم 2017؛ سود سنسور، ضرر موبایل

شرکت سونی روز گذشته گزارش مالی خود از سه‌ماهه دوم سال 2017 مطابق با سه‌ماهه اول سال مالی این شرکت را منتشر ساخت. طبق این گزارش فروش سونی از محل سنسورهای تصویری افزایش داشته و در بخش موبایل با وجود ثابت بودن فروش سونی ، درآمد آن با کاهش روبرو شده است. سود این شرکت در این فاصله زمانی به رقم بسیار بالای 1.43 میلیارد دلار رسیده که 2.8 برابر بیشتر از این رقم در زمان مشابه سال گذشته به حساب می‌آید. این سود همچنین از رکورد حداکثر سود ثبت شده توسط این برند که 10 سال پیش در سال 2007 به مبلع 1.1 میلیارد دلار به دست آمده بود نیز کاملا بیشتر است و نشان از شرایط مناسبی مالی سونی دارد. درآمد (revenue) سونی نیز در این فاصله زمانی نسبت به زمان مشابه سال قبل 15 درصد افزایش یافته است.

آمار فروش سونی از سه‌ماهه دوم 2017؛ سود سنسور، ضرر موبایل

به گفته سونی بیشترین عامل این افزایش سود در مجموعه این شرکت به کسب و کار سنسورهای تصویری سونی تعلق دارد که توانسته است پس از زلزله شدید کوماموتو در سال 2016 بالاخره مجددا روی پاهای خود بایستد. این زلزله که در فروردین سال گذشته به وقوع پیوست عملا یکی از پنج کارخانه تولید سنسورهای تصویری سونی را به تعطیلی کشاند و خسارتی معادل 1.03 میلیارد دلار را به این مجموعه تحمیل کرد. بخش نیمه‌هادی‌های سونی در این فاصله زمانی سودی معادل 501.8 میلیون دلار را ثبت که در این مورد نیز نسبت به سال گذشته بهبود قابل ملاحظه‌ای دیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این شرایط برای بخش سنسورهای تصویری سونی در ادامه سال جاری بازهم با بهبود روبرو شود.

آمار فروش سونی از سه‌ماهه دوم 2017؛ سود سنسور، ضرر موبایل

در بخش موبایل تعداد گوشی‌های ارائه شده به بازار (Shiping) در سه‌ماهه دوم سال 2017 رقم 3.4 میلیون عدد بوده است که 10 درصد از لحاظ تعداد نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو شده است. درآمد 181 میلیارد رنی  این قسمت هنوز 3 درصد کمتر از گذشته است که سونی این مسئله را به تغییر در ترکیب محصولات خود مرتبط می‌داند. نمودار بالا به خوبی به کاهش ارائه گوشی‌های سونی به بازار در طی سال‌های اخیر اشاره دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ