آیفون 7 اس بزرگ‌تر و ضخیم‌تر از آیفون 7 است

0
2902
آیفون 7 اس بزرگ‌تر و ضخیم‌تر از آیفون 7 است

حتی اگر هیچ خبری را در طی چند ماه گذشته مطالعه نکرده باشید همچنان شانس بسیار اندکی وجود دارد که از ارائه یک آیفون خاص به نام آیفون 8 توسط اپل در ماه آینده خبر نداشته باشید. آیفون 8 اما تنها گوشی اپل در سال جاری نیست و دو مدل دیگر یعنی آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس نیز همراه آن معرفی می‌شوند. این دو گوشی برخلاف آیفون 8 طراحی انقلابی و جدیدی ندارند و بسیار به نسل قبلی یعنی iPhone 7 و iPhone 7 Plus شباهت دارند. تنها نکته مهم جدید در این میان به لایه شیشه‌ای در بخش پشتی آیفون 7 اس و آیفون 7 اس پلاس تعلق دارد که مثل آیفون 8 امکان شارژ بی‌سیم را برای این گوشی فراهم می‌کند. این لایه شیشه‌ای که ظاهر این گوشی‌ها را به سری 5 آیفون‌های اپل و مدل‌هایی مثل آیفون 4s و آیفون 4 نیز نزدیک می‌کند ظاهرا در سایز و ابعاد این نسل جدید از گوشی‌های آیفون نیز تأثیرگذار بوده است.
طبق یک گزارش جدید iPhone 7s اندکی بزرگ‌تر و ضخیم‌تر از آیفون 7 بوده و این افزایش ابعاد تقریبا در همه قسمت‌ها به چشم می‌خورد. شماتیک زیر به خوبی این اختلاف را به نمایش می‌گذارد جایی‌که آیفون 7 با رنگ مسی و آیفون 7s با رنگ خاکستری مشخص شده است.

آیفون 7 اس بزرگ‌تر و ضخیم‌تر از آیفون 7 است
مشخصات آیفون 7 برابر 7.1×67.14×138.31 میلی‌متر است ولی آیفون 7s با ابعاد 7.21×67.22×138.44 میلی‌متر در هر سه مورد طول و عرض و ارتفاع اندازه‌های بیشتری دارد این اختلاف البته از چند دهم میلی‌متر فراتر نمی‌رود و شاید در حالت عادی متوجه این ابعاد بزرگ‌تر نشود اما اگر یک قاب آیفون 7 کاملا تنگ و فیت در اختیار داشته باشید شاید دیگر نتوانید 7s را نیز در آن جای دهید. یک نکته جالب در این میان به برآمدگی لنز دوربین در 7s تعلق دارد جایی‌که با وجود ضخامت بیشتر 7s در بخش پشتی، برآمدگی باتری در این گوشی از نسل قبلی کمتر است و از 8.18 میلی‌متر به 7.92 میلی‌متر رسیده است علت این مسئله البته طبیعی به نظر می‌رسد چرا که قطورتر شدن گوشی اجازه کمتر کردن برآمدگی لنز دوربین در آیفون 7 اس را فراهم آورده است.

منبع

ارسال یک پاسخ