سامسونگ حسگر اثر انگشت را حذف می‌کند؟

0
3776
سامسونگ حسگر اثر انگشت را حذف می‌کند؟

حسگر اثر انگشت پیش از آنکه متوجه شویم در گوشی‌های موبایل به ابزاری مهم و حیاتی تبدیل شد. این قابلیت که نخستین بار در سال 2011 در اسمارت‌فون Motorola Atrix ارائه شد و ارائه آن در iPhone 5s با جنجال همراه شد به آرامی چنان فراگیر و مهم شد که اینک حتی در اسمارت‌فون‌های ارزان‌قیمت بازار نیز از حسگر اثر انگشت استفاده می‌شود. اما حسگر اثر انگشت نیز ظاهرا در حال طی کردن شیب رو به پایین خود برای خارج شدن از رده ابزارهای بیومتریک تعیین هویت در گوشی‌های موبایل است. کلید شروع این امر به روشنی در Note7 دردسرآفرین سامسونگ زده شد که در آن به جز سنسور اثر انگشت از فناوری تشخیص عنبیه چشم نیز استفاده شده بود.

زمزمه‌هایی مبنی بر حضور فناوری تشخیص عنبیه چشم در آیفون 8 و حذف دکمه TouchID و جایگزینی آن با Function Area در این مدل تا حدودی به این مسئله دامن زده است. در گلکسی S8 و S8 پلاس سامسونگ نیز سنسور اثر انگشت از زیر صفحه‌نمایش به بخش پشتی منتقل شده و فناوری تشخیص عنبیه نیز در آن دیده می‌شود البته چند روز پیش خبرهایی مبنی بر کند بودن اسکنر عنبیه در این مدل، سامسونگ را وادار به فعال کردن فناوری تشخیص چهره نموده است.

سامسونگ حسگر اثر انگشت را حذف می‌کند؟

خبر جدید در مورد موضع سامسونگ در قبال سنسور اثر انگشت از یک توئیت جدید منتسب به یکی از کارکنان این شرکت در چین به دست آمده که در آن به منسوخ بودن سنسور اثر انگشت و تصمیم این شرکت به حذف آن سخن گفته شده است. ظاهرا چرخه تولد و تناسخ سنسور اثر انگشت این بار در مورد سنسور تشخیص عنبیه در حال تکرار است امری که در صورت به وقوع پیوستن ظاهرا باید منتظر فراگیر شدن این فناوری در طی یکی دو سال آینده باشیم.

منبع

ارسال یک پاسخ