اوپو R17 Pro با دوربین سه‌گانه و اثر انگشت درون پنل

0
2200
اوپو R17 Pro با دوربین سه‌گانه و اثر انگشت درون پنل

شرکت اوپو نزدیک به 10 روز پیش از یک گوشی پیشرفته با نام Oppo R17 رونمائی کرد که صفحه‌نمایش 6.4 اینچی فول اچ‌دی AMOLED آن دارای ناچی بسیار ناچیز به شکل قطره‌ آب در بالا بود و سنسور اثر انگشت گوشی نیز زیر لایه شیشه‌ای این پنل قرار داشت. پردازش Snapdragon 670 در کنار حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی سایر مشخصات این گوشی را تشکیل می‌دادند. در همان زمان برخی از رسانه‌ها از احتمال معرفی گوشی حتی پیشرفته‌تری در این سری با نام اوپو R17 Pro خبر دادند که این خبر حالا به صورت رسمی به واقعیت پیوسته است. اوپو R17 Pro را می‌توان در سطح گوشی پرچمدار Find X قلمداد کرد که با وجود آنکه پردازشگر ضعیف‌تری را در حود دارد اما این بار به سه دوربین در بخش پشتی مجهز شده و سیستم شارژ سریع Super VOOC نیز همچنان در آن حضور دارد.

اندازه 6.4 اینچی صفحه‌نمایش AMOLED اوپو R17 Pro همراه با وضوح فول اچ‌دی پلاس 1080×2340 پیکسلی آن تغییری نسبت به گذشته نداشته و همچنان notch قطره‌ای V شکل بخش بالائی در آن خودنمائی می‌کند. این صفحه‌نمایش به عنوان یکی از نخستین گوشی‌های بازار، به پوشش محافظ Gorilla Glass 6 مجهز شده و نسبت صفحه‌نمایش به کل بدنه دستگاه در بخش روئی به گفته شرکت سازنده به رقم فوق‌ العاده 91.5 درصد می‌رسد.

اوپو R17 Pro با دوربین سه‌گانه و اثر انگشت درون پنل

به عنوان یک تغییر مهم و تأثیرگذار، پردازش در Oppo R17 Pro با چیپ‌ست Snapdragon 710 انجام می‌شود که بعد از Snapdragon 845 در حال حاضر قوی‌ترین پردازنده 10 نانومتری کوالکام به حساب می‌آید. رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی در این گوشی تغییری نکرده‌اند و از مموری کارت نیز در آن خبری نیست.

وضوح دوربین سلفی گوشی 25 مگاپیکسل با f/2.0 است که در محوطه ناچ قرار دارد در بخش پشتی اما با دوربین‌های سه‌گانه‌ای روبرو می‌شویم که برای دومین بار بعد از هواوی P20 Pro در صنعت اسمارت‌فون به چشم می‌خورد. دوربین مرکزی این قسمت یک نمونه 12 مگاپیکسلی با سنسور نسبتا بزرگ 1/2.55‌ اینچی است که در مقابل خود لنزی با دیافراگم متغیر f/1.5 یا f/2.4 می‌بیند اگر این ترکیب به نظرتا آشنا می‌آید اشتباه نکرده‌اید چرا که این دقیقا همان کارکرد لنزی‌ست که پیش از این در گلکسی S9 پلاس و گلکسی Note9 سامسونگ دیده‌ایم. این لنز در مورد سوژه‌های تاریک و عکاسی در شب تا f/1.5 گشوده می‌شود و برای صحنه‌های پر نور و عکاسی در روشنائی روز از f/2.4 استفاده می‌کند.

اوپو R17 Pro با دوربین سه‌گانه و اثر انگشت درون پنل

دومین دوربین این بخش یک نمونه 20 مگاپیکسلی ست و دوربین سوم نیز به فناوری TOF سه‌بعدی مجهز است که تا به حال از کارکرد آن تنها در دوربین‌های جلو و فناوری تشخیص چهره‌ای که 10 برابر دقیق‌تر از اپل است سخن به میان آمده بود. این فناوری که کاربرد آن پیشتر تنها برای بازگشائی قفل با تشخیص چهره بود حالا به گفته اوپو می‌تواند برای برداشت عکس‌های سه‌بعدی و حتی اتصال گوشی به تلویزیون و استفاده از اسمارت‌فون به عنوان کنسول بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد!

باتری دستگاه دارای ظرفیت 3,700mAh است که به دو واحد 1,850mAh تقسیم شده و در زمینه شارژ از فناوری SuperVOOC پشتیبانی می‌کند. این شیوه شارژ 50 واتی که در نسخه لامبورگینی Find X به کرا گرفته شده بود روی کاغذ امکان پر کردن 40 درصد ظرفیت باتری تنها  در 10 دقیقه را داراست.

اوپو R17 Pro با دوربین سه‌گانه و اثر انگشت درون پنل

اوپو R17 Pro طبق انتظار دارای سنسور اثر انگشت زیر شیشه صفحه‌نمایش است که از این بابت تفاوتی با نسخه عادی این گوشی ندارد. سیستم‌عامل دستگاه نسخه 8.1 اندروید Oreo ست و پوسته ColorOS 5.1 نیز رابط کاربری دستگاه را تشکیل می‌دهند.

اوپو R17 Pro با دوربین سه‌گانه و اثر انگشت درون پنل

اوپو R17 Pro در رنگ متفاوتی و ترکیبی به نام fog gradient عرضه می‌شود که طیف رنگ آن از بنفش تا آبی را در بر می‌گیرد. قیمت دستگاه 4,299 یوان معادل 625 دلار است که همچنان با توجه به قیمت‌های بسیار بالای پرچمداران رقم مناسبی به حساب می‌آید. اوپو R17 Pro از اواسط اکتیر در چین عرضه می‌شود و هنوز اطلاعاتی در مورد حضور احتمالی و قیمت آن در بازارهای جهانی در دست نیست.

منبع

ارسال یک پاسخ