اوپو Find X آمد :‌عجیب‌ترین فول‌اسکرین دنیا!

0
2862
اوپو Find X آمد :‌عجیب‌ترین فول‌اسکرین دنیا!

پس از آنکه اطلاعات Oppo Find X از چند روز پیش در سایت‌های اینترنتی دست به دست می‌گشت بالاخره شرکت اوپو به صورت رسمی از این گوشی رونمائی کرد؛ اوپو Find X طبق انتظار یک صفحه‌نمایش بزرگ تمام‌صفحه، بدون ناچ و با حاشیه حداقلی در بالا دارد که فرمی کاملا خاص و مدرن را به آن می‌بخشد. این گوشی در پائین صفحه‌نمایش نیز حاشیه بسیار اندکی دارد و از این لحاظ می‌توان آن را با Vivo NEX مقایسه کرد. نسبت صفحه‌‌نمایش به بدنه در اوپو Find X به گفته شرکت سازنده به 93.8 درصد می‌رسد که باعث شده صفحه‌نمایش غول آسای 6.4 اینچی گوشی در بدنه‌ای نسبتا کوچک قرار گرفته و مشکل خاصی از لحاظ ارگونومی نداشته باشد.

اوپو Find X آمد :‌عجیب‌ترین فول‌اسکرین دنیا!

جذاب‌ترین نکته در مورد اوپو Find X از همین ابتدا به سیستم دوربین‌های آن تعلق دارد. به نگاهی به جلو و عقب این مدل نگاه اول هیچ دوربینی نه بالای صفحه‌نمایش و نه در بخش پشتی دیده نمی‌شود اما یک گوشی پرچمدار سال 2018 مطمئنا نمی‌تواند بدون دوربین باشد و اوپو نیز این موضوع را به خوبی می‌داند. برای حل کردن مشکل جایگاه دوربین در این گوشی، اوپو نیز به راه‌حلی مشابه Vivo NEX یعنی دوربین کشوئی روی آورده اما این راه‌حل در Find X نه فقط برای دوربین سلفی که برای دوربین‌های اصلی بخش پشتی نیز به کار گرفته شده است!

اوپو Find X آمد :‌عجیب‌ترین فول‌اسکرین دنیا!

در این تدبیر جدید در زمان روشن بودن گوشی و باز کردن اپلیکیشن دوربین کل بخش بالائی گوشی به صورت یک ماژول کامل از جای خود حارج شده و در پشت صفحه‌نمایش طبق تصویر بالا قرار می‌گیرد. در این مجموعه یک دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی با سیستم سه‌بعدی تشخیص چهره در نظر گرفته شده و در بخش پشتی نیز دو دوربین 16 و 20 مگاپیکسلی وجود دارد. با بستن دوربین این مجموعه دوباره به جای خود باز می‌گردد. به گفته اوپو، پروسه بازگشائی و بسته شدن دوربین در این مدل 0.5 ثانیه به طول می‌انجامد که سرعت نسبتا بالائی را ارائه می‌کند.

اوپو Find X آمد :‌عجیب‌ترین فول‌اسکرین دنیا!

گذشته از سیستم عجیب دوربین در اوپو Find X ، این گوشی به لطف لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش به میزان زیادی مشابه سامسونگ گلکسی S9 پلاس به نظر می‌رسد. فناوری ساخت این صفحه‌نمایش از نوع OLED است و وضوح فول اچ‌دی پلاس در آن به کار گرفته شده است. طراحی شیشه بخش پشتی نیز مشابه صفحه‌نمایش با لبه‌های خمیده است. یک نکته نچندان جالب در مورد اوپو Find X نبود هرگونه حسگر اثر انگشت (اعم از نمونه‌های عادی و یا درون صفحه‌نمایش مثل Vivo NEX)، در این مدل است و بدین‌ترتیب تنها از سیستم تشخیص سه‌بعدی چهره مثل آیفون X در این مدل استفاده می‌شود. نگفته پیداست که برای این کار باید بخش بالائی گوشی حاوی دوربین از جای حود خارج شود و این کار حداقل نیم ثانیه به زمان تشخیص چهره می‌افزاید.

به جز طراحی خاص، اوپو Find X همه مواردی که از یک پرچمدار سال 2018 انتظار دارید را در بر دارد. در این گوشی از پروسسور Snapdragon 845 همراه با 8 گیگابایت رم و حافظه تا 256 گیگابایت استفاده شده و باتری 3,730mAh آن نیز به شارژ سریع VOOC اوپو مجهز است. سیستم‌عامل گوشی نسخه 8.1 اندروید اورئو بوده و از پوسته Color OS بهره می‌برد. این گوشی امروز در چین معرفی شده و هنوز خبری در مورد زمان ارائه آن به دیگر بازارها منتشر نشده است.

منبع

ارسال یک پاسخ