ویوو NEX و NEX S آمدند: فول‌اسکرین‌های واقعی!

0
2255
ویوو NEX و NEX S آمدند: فول‌اسکرین‌های واقعی!

پس از آنکه روز گذشته اطلاعات کاملی در مورد سری Vivo NEX منتشر شد؛ این شرکت امروز بالاخره به صورت رسمی از ویوو NEX و NEX S رونمائی کرد. این دو گوشی در سه مورد یعنی نوع پردازنده، جایگاه سنسور اثر انگشت و میزان رم و حافظه داخلی با یکدیگر تفاوت داشته و دیگر مشخصات آنها کاملا با هم تطابق دارد. گوشی پیشرفته‌تر این رده یعنی NEX S دارای پروسسور Snapdragon 845 است و سنسور اثر انگشت آن نیز زیر شیشه صفحه‌نمایش جای دارد. این سنسور برخلاف مدل اولیه APEX که در MWC 2018 به نمایش گذاشته شد (و در آن تقریبا کل نیمه پائینی پنل برای دریافت اثرات انگشت به کار گرفته می‌شد) تنها در یک نقطه مشخص زیر لایه نمایشگر در دسترس قرار دارد. حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128GB/256GB دیگر مشخصات این مدل را تشکیل می‌دهند. در ویوو NEX اما پردازنده جدیدا معرفی شده Snapdragon 710 رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128GB‌ ارائه شده و سنسور اثر انگشت نیز به صورت عادی در پشت گوشی قرار دارد.

ویوو NEX و NEX S آمدند: فول‌اسکرین‌های واقعی!

صفحه‌نمایش این سری، 6.59 اینچی با نسبت تصویر 19.3:9 و رزولوشن 1080×2316 پیکسل است که با فناوری Super AMOLED ساخته شده و خود ویوو به آن Ultra FullView می‌گوید. این صفحه‌نمایش در بالا و کناره‌ها حاشیه‌های بسیار اندکی در حد یکی دو میلی‌متر دارد و در پائین آن حاشیه بیشتری دیده می‌شود. دوربین‌های اصلی این دو گوشی شامل یک نمونه 12 مگاپیکسلی Sony IMX363 با دیافراگم f/1.8 و لرزه‌گیر اپتیکال 4 جهته است و در کنار آن یک دوربی 5 مگاپیکسلی با f/2.4 برای تشخیص عمق میدان و موارد مرتبط با افکت بوکه در نظر گرفته شده است. این دوربین از گزینه‌های معمول هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می‌کند.

ویوو NEX و NEX S آمدند: فول‌اسکرین‌های واقعی!

 

دوربین سلفی دستگاه که مثل یک پریسکوپ در بدنه فرو رفته و با انتخاب دوربین سلفی از منوی دوربین در کمتر از 1 ثانیه از جای خود خارج می‌شود، 8 مگاپیکسلی ست و دیافراگم آن تا f/2.0 باز می‌شود. در این دوربین از فوکوس خودکار خبری نیست. ظرفیت باتری ویوو NEX و NEX S هر دو 4 هزار میلی آمپر است و یک شارژر سریع 22.5 واتی نیز همراه گوشی ارائه می‌شود. پورت USB-C و تک اسپیکر اصلی دستگاه در زیر قرار دارند و در بالا هم به جک 3.5 میلی‌متری هدست بر می‌‌خوریم.

ویوو NEX و NEX S آمدند: فول‌اسکرین‌های واقعی!

vivo NEX و NEX S برای تولید صدا در نبود اسپیکر تماس از قابلیت لرزش صفحه‌نمایش و انتقال مستقیم صوت به گوش استفاده می‌کنند که پیش از این هم نمونه‌های مشابه این فناوری را در برخی گوشی‌های دیگر دیده بودیم. هر دوی این گوشی‌ها نزدیک به 10 روز دیگر در دوم تیرماه یا 23 ژوئن در رنگ‌های مشکی و قرمز و اندروید 8.1 به بازار ارائه می‌شوند. قیمت ویوو NEX چیزی نزدیک به 608 دلار است و NEX S برای نسخه 128 و 256 گیگابایتی به ترتیب 702 و 780 دلار قیمت دارد. هنوز خبری در مورد زمان ارائه احتمالی این مدل‌ها به بازارهای خارج از چین منتشر نشده است.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ