اپل هم باگ Meltdown و Spectre را برای آیفون و مک تأیید کرد

0
1627
اپل هم باگ Meltdown و Spectre را برای آیفون‌ها و مک تأیید کرد

چندین روز پیش خبری مبنی بر آلوده شدن محصولات اپل در سطح چیپ‌های پردزاشی و پروسسورها در کامپیوترها و گوشی‌های آیفون این شرکت به آنچه باگ Meltdown و Spectre خوانده می‌شود منتشر شد. باگ Meltdown و Spectre نه‌تنها اپل بلکه بسیاری از پردازنده‌های اینتل و ARM و در نتیجه حیل عظیمی از دیوایس‌های دیگر شرکت‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داده و در حالی که دیگران همچون مایکروسافت و لینوکس در این زمینه واکنش نشان‌دادند اما اپل تا به امروز استراتژی سکوت را در دستور کار خود قرار داده بود.

این سکوت بالاخره شکسته شد و اپل تأیید کرده است که همه سیستم‌های مک و iOS این شرکت تحت تأثیر باگ Meltdown و Spectre قرار گرفته و با اینکه این موضوع جدی‌ست اما هنوز خبری در مورد تحت تأثیر قرار گرفتن مشتریان این برند از این باگ منتشر نشده است.

اپل هم باگ Meltdown و Spectre را برای آیفون‌ها و مک تأیید کرد

اپل در همین زمینه پچ‌هائی را برای برطرف کردن این مشکل در قالب ورژن‌های جدید macOS ،OS و tvOS منتشر کرده و در عین حال به این موضع نیز اشاره کرده که باگ مذکور، اپل واچ را تحت تأثیر خود قرار نداده است. آپدیت‌های جدید اپل شامل iOS 11.2، نسخه جدید macOS 10.13.2 و tvOS 11.2 می‌شود. اپل همچنین تصریح کرده است که در آینده نیز آپدیت‌های دیگری را برای بهتر کردن این شرایط ارائه می‌کند. جدا از این موارد اپل ضمن تکذیب برخی گزارش‌ها مبنی بر کند شدن دیوایس‌های این شرکت پس از این آپدیت، به آزمایش‌های صورت گرفته در این زمینه استناد کرده است. اپل جدیدا در ارتباط با کند کردن عمدی آیفون 6 با کاهش توان باتری مورد انتقاد شدید قرار گرفته و بالا گرفتن این ماجرا منجر به عذرخواهی اپل با تحفیف یک ساله 50 دلاری برای تعویض باتری شد هرچند این مسئله مانع از شکایت‌های رسمی از اپل در این مورد نشده و تا به امروز چندین و چند شکایت از اپل در این زمینه به ثبت رسیده است.

منبع

ارسال یک پاسخ