اپل و سامسونگ حاکمان بازار موبایل گرانقیمت

0
2021
اپل و سامسونگ حاکمان بازار موبایل گرانقیمت

بازار موبایل در سال میلادی گذشته یعنی سال 2018 از شرایط مناسبی برخوردار نبود و تقریبا همه گزارش‌ها از افت این بازار در تمامی کشورها سخن گفته‌اند. برای نمونه در گزارش هر دو موسسه IDC و Counterpoint از بازار موبایل در سه‌ماهه سوم سال 2018 به ترتیب 6 و 3 درصد کاهش عرضه گوشی به بازار مشاهده می‌شود. این داستان اما ظاهرا برای گوشی‌های موبایل گرانقیمت چندان مسداق نداشته و در این عرصه شرایط کاملا امیدوارکننده است؛ طبق گزارشی که امروز موسسه تحقیقاتی کانترپوینت در این زمینه منتشر کرده بازار موبایل گرانقیمت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نه‌تنها با افت روبرو نشده بلکه 19 درصد رشد سالیانه را نیز تجربه کرده است.

برای معرفی یک گوشی به عنوان موبایل گرانقیمت در این گزارش به قیمت آن که باید حداقل بالاتر از 400 دلار باشد توجه شده است. به گفته کانترپوینت این گوشی‌ها در سه‌ماهه سوم سال 2018 نزدیک به 22 درصد از حجم عرضه کل گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند و بنابراین دسته تعیین‌کننده‌ای در جهت مشخص شدن سمت و سوی بازار به حساب می‌آیند. طبق این گزارش در کل این رده، تقریبا نیمی از کل عرضه گوشی‌های موبایل گرانقیمت به آیفون‌های اپل اختصاص داد و پس از آن سامسونگ و هواوی با فاصله‌های زیاد قرار دارند. هواوی برای اولین بار به رشد دو رقمی در ابن بخش دست یافته است.

اپل و سامسونگ حاکمان بازار موبایل گرانقیمت

اگر این بازار را به بازه‌های کوچک‌تر تقسیم کنیم در رده 400 تا 600 دلاری، سامسونگ با 25 درصد در صدر قرار داشته و اپل و هواوی با 21 و 17 درصد، دوم و سوم هستیم. ویوو و اوپو نیز با 10 و 7 درصد چهارم و پنجم بوده و Xiaomi با 5 درصد نیز در مقام ششم قرار دارد.

در رده 600 تا 800 دلاری اپل با 61 درصد با اقتدار در مقام اول قرار می‌گیرد و سامسونگ با تنها 21 درصد دوم است. در رده بالاتر از 800 دلار نیز هیچ برند دیگری یارای مقاومت در برابر اپل که 79 درصد این رده قیمتی را به خود اختصاص می‌دهد، ندارد.

اپل و سامسونگ حاکمان بازار موبایل گرانقیمت

وان‌پلاس با اینکه در بین برندهای اشاره شده در این گزارش جائی ندارد اما این شرکت با عملکردی موفق در بازارهای مهمی به خصوص در اروپای غربی خود را به عنوان سازنده دیوایس‌های با کیفیت و خوش‌قیمت مطرح کرده است.

جدا از این از گوگل نیز در لیست سازندگان موبایل گرانقیمت در این گزارش یاد شده که در آمریکا و اروپای غربی در بین پنج برند برتر قرار می‌گیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ