گزارش بازار موبایل در سه‌ماهه سوم: هواوی هنوز بالاتر از اپل

0
1853
گزارش بازار موبایل در سه‌ماهه سوم: هواوی هنوز بالاتر از اپل

جدیدترین گزارش بازار موبایل از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی توسط هر دو موسسه IDC و Counterpoint منتشر شد که هر دو افت محسوسی را در تعداد گوشی‌های عرضه شده بازار نشان می‌دهند. طبق گزارش بازار موبایل از موسسه IDC، در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی در مجموع 355.2 میلیون گوشی به بازار عرضه (shipment) شد که نسبت به 377.8 میلیون عدد در زمان مشابه در سال گذشته با 6 درصد کاهش روبرو شده است. در گزارش بازار موبایل از موسسه Counterpoint نیز با اینکه تعداد گوشی‌های عرضه شده در این بازه زمانی بسیار بالاتر و برابر با 386.8 میلیون عدد عنوان شده است اما همین رقم نیز نسبت به گزارش سال گذشته این موسسه برای Q3 2018 با 3 درصد کاهش روبرو شده است.

گزارش بازار موبایل در سه‌ماهه سوم: هواوی هنوز بالاتر از اپل

در هر دو گزارش، سامسونگ با عرضه 72 میلیون گوشی، در صدر قرار دارد که بازهم طبق هر دو آمار نسبت به زمان مشابه در سال قبل با 13 درصد کاهش روبرو شده است، هواوی برای دومین فصل پیاپی با گذر از اپل در جایگاه دوم قرار دارد و در این برهه زمانی موفق به ارائه 52 میلیون گوشی به بازار شده است که 14.6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و نسبت به سال قبل نیز با 33 درصد رشد روبرو شده است. اپل با عرضه 46.9 میلیون آیفون در جایگاه سوم این لیست قرار دارد و سهم بازار آن به 13.2 درصد می‌رسد که با تقریبا ثابت ماندن عرضه آن در سه‌ماهه سوم امسال نسبت به سال گذشته، سهم بازار آن با تغییر بسیار اندکی را (کمتر از 1 درصد) تجربه کرده است. جایگاه چهارم این لیست به شیائومی تعلق دارد که به گفته آی‌دی‌سی، 34.3 میلیون و به گفته کانترپوینت، 35.7 میلیون اسمارت‌فون را به بازار عرضه کرده است. رشد این برند نسبت به سال گذشته از نگاه IDC به 21.2 درصد و از نگاه کانترپوینت به 25 درصد می‌رسد و از نگاه موسسه اول نیز 9.7 درصد از سهم بازار موبایل‌های هوشمند در اختیار این شرکت است. در نهایت جایگاه پنجم در این لیست به Oppo تعلق دارد که در آمار آی‌دی‌سی، 29.9 و در آمار کانترپوینت 33.9 میلیون گوشی را عرضه کرده است. کانترپوینت برای این شرکت، 4 درصد رشد و IDC، برای آن 2.1 درصد افت نسبت به سال قبل را ثبت نموده است.

گزارش بازار موبایل در سه‌ماهه سوم: هواوی هنوز بالاتر از اپل

آمار کانترپوینت به همینجا ختم نمی‌شود و پس از Oppo به ترتیب شرکت‌های ویوو، لنوو، ال‌جی، HMD و Tecno جایگاه‌های ششم  تا دهم را به خود اختصاص داده‌‌اند که از بین آنها رشد 71 درصد HMD (صاحب امتیاز برند نوکیا) و رشد عرضه آن از 2.8 میلیون به 4.8 میلیون جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

یک نکته مهم قابل توجه در این دو گزارش بازار موبایل توجه به جایگاه اپل در آن است که با احتمال قریب به یقین در سه‌ماهه چهارم به لطف آغاز فروش آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR کاملا تغییر کرده و نه‌تنها جایگاه هواوی در این لیست کاملا در خطر است بلکه ممکن است مثل سال گذشته، اپل، سامسونگ را نیز به زیر بکشد.

منبع 1

منبع 2

ارسال یک پاسخ