آیفون XS و XS مکس – دو سیم‌کارت با رنگ‌آمیزی جدید

0
3501
آیفون Xs و Xs مکس - دو سیم‌کارت با رنگ‌آمیزی جدید

شرکت اپل شب گذشته در مراسمی در کامپوس این شرکت از دو گوشی دید آیفون XS و XS مکس یا همان آیفون 10 اس و 10 اس مکس رونمائی کرد. اطلاعات ارزان‌ترین آیفون در کنار گران‌ترین آیفون 2018 پیش از این بارها و بارها از رسانه‌های گوناگون منتشر شده بود و تقریبا هیچ نکته جدیدی به دانسته‌های سخت‌افزاری ما از این دو گوشی در مراسم شب گذشته افزوده نشد. آیفون XS و XS Max‌ صفحه‌نمایش‌هائی به ترتیب به اندازه 5.8 و 6.5 اینچ داشته و فناوری ساخت هر دو از نوع OLED است. این دو صفحه‌نمایش به سبک آیفون 10 به صورت تمام‌صفحه با نسبت 19.5:9 ساخته شده و notch بزرگی مثل سال قبل بر بالای پنل آنها دیده می‌شود. وضوح صفحه‌نمایش 5.8 اینچی برابر با 1125×2436 پیکسل است و صفحه‌نمایش 6.5 اینچی نیز رزولوشنی برابر با 1242×2688 پیکسل دارد. این رزولوشن‌های نا آشنا و نسبتا عجیب در هر دو گوشی به فشردگی 458ppi منجر می‌شود که اپل به آن سوپر رتینا می‌گوید. این صفحه‌نمایش از HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی کرده و دارای 3D Touch است.

آیفون Xs و Xs مکس - دو سیم‌کارت با رنگ‌آمیزی جدید

هر دو آیفون جدید 10 اس و 10 اس مکس از لحاظ ظاهری همان تجربه بدنه شیشه‌ای در پشت و جلوی دستگاه و فریم فلزی پیرامونی را ارائه می‌دهند و از این بابت هیچ تفاوتی نسبت به قبل دیده نمی‌شود. جای‌گیری دوربین‌های دوگانه به صورت عمودی در لیه سمت چپ بخش پشتی با فلش LED در میان آنها تغییری نکرده و ناچ بزرگ بخش بالائی همچنان سرجای خود قرار دارد. از اسکنر اثر انگشت در این دو گوشی طبیعتا خبری نیست و همچنان از مکانیزم Face ID یا شناسائی چهره استفاده می‌شود که به گفته اپل نسبت به گذشته سریع‌تر شده است. برخلاف پیش‌بینی‌ها، اپل از پورت Lightning در این دو گوشی صرفنظر نکرده و همچنان خبری از USB-C در آنها نیست. جک 3.5 میلی‌متری هدست دیگر جائی در گوشی‌های اپل ندارد و ظاهرا این بار تبدیل پورت لایتنینگ به جک هدست نیز در جعبه محتویات گوشی ارائه نمی‌شود.

آیفون Xs و Xs مکس - دو سیم‌کارت با رنگ‌آمیزی جدید

بدنه گوشی با استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب تا عمق 2 متر برای 30 دقیقه نفوذناپذیر است که در این مورد نسبت به IP67 سال قبل بهبود مشخصی دیده می‌شود.

دوربین اصلی هر دو گوشی مثل گذشته دو واحد 12 مگاپیکسلی است که در اولی از لنزی با گشودگی f/1.8 و در دومی از لنز تله با دیافراگم f/2.4 استفاده شده که با کمک این دوربین دوم 2x زوم اپتیکال و برداشت پرتره انجام می‌شود. دوربین اصلی این مجموعه البته نسبت به گذشته با تفاوت بزرگی همراه شده و این بار Pixel Pitch یا سایز پیکسل‌های سنسور در آن از 1.22 میکرون سال گذشته به 1.4 میکرون ارتقا یافته که روی کاغذ به عملکرد بهتر دوربین در محیط‌های کم نور می‌انجامد. نکته مهم‌تر در این میان قابلیتی به اسم Smart HDR است که با گرفتن چندین عکس و با کمک توان پردازشی پروسسور سگینال تصویری (ISP) و پروسسور اصلی دستگاه، با ترکیب تصاویر، نتیجه ایده‌آلی نسبت به گذشته ثبت شده و میزان محو شده تصویر پس‌زمینه نیز در این حالت به صورت دستی قابل تغییر است. فیلم‌برداری این دوربین حداکثر با وضوح 4K با 60 فریم و 1080p با 60 فریم در ثانیه انجام شده و می‌‌توان به صورت آهسته یا اسلوموشن با وضوح 1080p با 120 یا 240 فریم در ثانیه نیز فیلم‌برداری کرد.

آیفون Xs و Xs مکس - دو سیم‌کارت با رنگ‌آمیزی جدید

دوربین سلفی هر دو گوشی ظاهرا تغییری نسبت به قبل نکرده و هنوز 7 مگاپیکسلی بدون فوکوس خودکار است که البته به گفته اپل سریع‌تر از گذشته شده است. چیپ‌ست پردازشی آیفون XS و XS مکس از نوع A12 Bionic با لیتوگرافی 7 نانومتری ست که آن را در کنار Kirin 980 به عنوان نخستین پروسسورهای دارای این معماری ساخت معرفی می‌کند. در این پروسسور 69 میلیارد ترانسیستور در کنار هم قرار دارند و 2 هسته قوی‌تر و 4 هسته ضعیف‌تر دارد. گرافیک این مجموعه 4 هسته‌ای ست و یک موتور عصبی جدید 8 هسته‌ای در آن حضور دارد. این مجموعه نسبت به A11 سال قبل،‌ 15 درصد سرعت بیشتر و 40 درصد مصرف کمتری دارد و موتور پردازش عصبی نیز 5 تریلیون پردازش مختلف را در یک لحظه انجام می‌دهد که این مقدار در A11 تنها 600 میلیارد بود.

آیفون Xs و Xs مکس - دو سیم‌کارت با رنگ‌آمیزی جدید

آیفون XS و XS مکس با قابلیت دو سیم‌کارت عرضه می‌شوند اما پیش از آنکه در این مورد هیجان‌زده بشوید بد نیست بدانید که دو سیم‌کارت این دو گوشی همانطور که پیش از این مشخص شده بود تنها در چین به آن صورتی که در ذهن دارید عرضه می‌شود و در بقیه کشورها، سیم‌کارت دوم به فرم eSIM ارائه شده و استفاده از آن منوط به پشتیبانی اپراتور از این ویژگی خواهد بود. اتصال LTE گیگابیتی نیز از دیگر ویژگی‌های ارتباطی قابل ذکر در مورد این دو گوشی است.

آیفون Xs و Xs مکس - دو سیم‌کارت با رنگ‌آمیزی جدید

اپل از باتری حاضر در XS Max به عنوان پرقدرت‌ترین باتری حاضر در یک آیفون تا به امروز یاد می‌کند و در حالی‌که هنوز ظرفیت آن به صورت رسمی اعلام نشده اما از روی اعداد رسمی همچون 25 ساعت مکالمه،‌ 15 ساعت نمایش ویدئو و 65 ساعت پخش موسیقی می‌توان به قدرت آن پی‌ برد.

آیفون Xs و Xs مکس - دو سیم‌کارت با رنگ‌آمیزی جدید

آیفون XS و XS مکس در سه ظرفیت حافظه 64GB/256GB/512GB و در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلائی ارائه می‌شود. قیمت پایه نسخه XS برابر با 999 دلار بوده و دو نسخه دیگر آن نیز به ترتیب 1,149 و 1,349 دلار قیمت دارند. قیمت‌های سه‌ نسخه XS Max نیز به ترتیب 1,099، 1,249 و 1,499 دلار است. این دو گوشی از 21 سپتامبر (30 شهریور) به بازار ارائه می‌شوند.

منبع

ارسال یک پاسخ