آیفون XR گوشی ارزان‌قیمت اپل در 6 رنگ

0
4473
آیفون XR گوشی ارزان‌قیمت اپل در 6 رنگ

آیفون XS و XS مکس تنها گوشی‌های معرفی شده توسط اپل در کنفرانس خبری شب گذشته نبوده و این شرکت از یک گوشی ارزان‌قیمت‌تر با نام آیفون XR نیز رونمائی کرد که از برخی جنبه‌های به آیفون 5c سال‌های دور اپل شباهت دارد. آیفون XR برخلاف XS و Xs Max دارای صفحه‌نمایش OLED نیست و پنل 6.1 اینچی آن با فناوری LCD و وضوح پائین‌تر 828×1792 پیکسلی ارائه می‌شود که فشردگی آن را به 326ppi و رتینای همیشگی اپل کاهش می‌دهد. این صفحه‌نمایش دارای 3D Touch‌ یا لمس سه‌بعدی نیست اما از ویژگی فیدبک لرزشی یا haptic touch که در مک‌بوک‌های اپل وجود دارد پشتیبانی می‌کند. دیگر نکته جالب توجه در مورد آیفون XR ارائه آن در شش رنگ مختلف شامل مشکی، سفید، آبی، زرد، نارنجی و قرمز است که این آخری طبیعتا به رده Product Red شرکت اپل تعلق دارد. درجه حفاظت بدنه این مدل IP67 است و به فریم آلومینیوم 7000 و دو بخش شیشه‌ای در پشت و جلوی دستگاه مجهز است.

آیفون XR گوشی ارزان‌قیمت اپل در 6 رنگ

طراحی ظاهری و شکل آیفون XR تفاوت خاصی با XR و XR Max ندارد و تنها تفاوت ظاهری آنها به نبود دوربین‌های دوگانه در بخش پشتی تعلق دارد. دوربین اصلی گوشی ظاهرا همان دوربین 12 مگاپیکسلی XS و XS‌ مکس است که دارای گشودگی دیافراگم f/1.8 است و اندازه پیکسلی برابر با 1.4 میکرون دارد. در این دوربین از زوم اپتیکال دو برابری خبری نیست اما با کمک فناوری هوش‌ مصنوعی و امکانان نرم‌افزاری همچنان امکان بوکه را ارائه می‌کند و Smart HDR نیز در آن حضور دارد. دوربین سلفی گوشی نیز همچنان 7 مگاپیکسلی ست.

آیفون XR گوشی ارزان‌قیمت اپل در 6 رنگ

پردازش در گوشی با A12 Bionic انجام می‌شود و از این لحاظ تفاوتی ندارد. حافظه داخلی گوشی اما دیگر در نسخه 512 گیگابایتی ارائه نمی‌شود و سه حافظه آن 64، 128 و 256 گیگابایتی است. سیستم تشخیص چهره بهبود یافته در این مدل تفاوتی با گذشته ندارد و طبیعتا از سنسور اثر انگشت نیز در آن خبری نیست. این گوشی نیز از سیم‌کارت دوگانه درست به همان سبک XSها (دو سیم‌کارت واقعی در نسخه چین و eSIM‌و یک سیم‌کارت تکی در بقیه کشورها) وجود دارد اما از LTE گیگابایتی پشتیبانی نمی‌کند.

آیفون XR گوشی ارزان‌قیمت اپل در 6 رنگ

آیفون XR تا 4 آبان به بازار ارائه نمی‌شود اما قیمت آن کاملا مناسب‌تر از دو نسخه XS و XS‌ مکس است. قیمت نسخه پایه 64 گیگابایتی این گوشی 749 دلار است و دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی آن نیز 799 و 899 دلار قیمت دارند.

منبع

ارسال یک پاسخ