معرفی اکسپریا XZ2 Premium اولین دوربین دوگانه سونی

1
11061
معرفی اکسپریا XZ2 Premium اولین دوربین دوگانه سونی

شرکت سونی امروز از جدیدترین پرچمدار خود و برترین اسمارت‌فون این برند در سال 2018 رونمائی کرد؛ سونی اکسپریا XZ2 Premium نخستین گوشی هوشمند شرکت سونی با دو دوربین در بخش پشتی به حساب می‌آید و سومین مدل این شرکت با پروسسور Snapdragon 845 است. شکل ظاهری و طراحی اکسپریا XZ2 Premium تقریبا به طور کامل از دو گوشی اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت که در نمایشگاه MWC 2018 رونمائی شدند وام گرفته شده و همان شکل برآمده و براق بخش پشتی در اینجا نیز نکرار شده است.

معرفی اکسپریا XZ2 Premium اولین دوربین دوگانه سونی

همچون سال گذشته، این بار نیز سونی از یک پنل 4K برای پرچمدار اصلی خود استفاده کرده است. وضوح 4K یا 3840×2160 پیکسلی صفحه‌نمایش 5.8 اینچی البته مثل همیشه تنها در هنگام دیدن عکس و فیلم با وضوح بالا، فعال شده و در سایر لحظات، محتوای تصویر با وضوح فول اچ‌دی رندر می‌‌شود. همانطور که از وضوح تصویر این صفحه‌نمایش کاملا مشخص است، سونی در کمال تعجب از یک صفحه‌نمایش عادی 16:9 در این گوشی استفاده کرده که حاشیه‌های بزرگ بالا و پائین صفحه بار دیگر در آن تکرار شده و به افزایش سایز و وزن ای مدل انجامیده است.

معرفی اکسپریا XZ2 Premium اولین دوربین دوگانه سونی

اکسپریا XZ2 پریمیوم، 158 میلی‌متر ارتفاع، 80 میلی‌متر عرض و در کمال تعجب نزدیک به 12 میلی‌متر ضخامت دارد! وزن گوشی نیز به اندازه‌ای زیاد است که نمی‌توان آن را باور کرد : 236 گرم!

معرفی اکسپریا XZ2 Premium اولین دوربین دوگانه سونی

برترین اصلی این گوشی در بخش پشتی آن رخ داده جائی‌که برای اولین بار شرکت سونی از دو دوربین در این قسمت استفاده کرده است. دوربین‌های دوگانه سونی به شیوه‌ای نچندان زیبا و دلربا در نیمه بالائی بخش پشتی در مرکز و در زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند و یک پله پائین‌تر از آنها نیز سنسور اثر انگشت قرار دارد. شیوه اجرای دوربین‌های دوگانه در اکسپریا XZ2 Premium به شیوه هواوی در این زمینه یعنی یک دوربین رنگی و یک دوربین سیاه و سفید شباهت دارد؛ دوربین اصلی این مجموعه یک نمونه 19 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.3 اینچی یا سایز پیکسل 1.22 میکرونی و لنز f/1.8 است. دوربین دوم سیاه و سفیدِ 12 مگاپیکسلی این مجموعه از سایز سنسور مشابه 1/2.3 اینچی برخوردار است اما Pixel Pitch آن افزایش یافته و به 1.55 میکرون رسیده و دهانه دیافراگم آن نیز با f/1.6 دو پله بازتر است. سونی از دوربین دوم برای بهبود کیفیت دوربین اول استفاده می‌کند و با اینکه ظاهرا هنوز امکان عکاسی با دوربین سیاه و سفید دوم وجود ندارد اما در آینده می‌توان با آپدیتی جدید با این دوربین به صورت مستقل استفاده کرد. به گفته سونی ماژول دوربین‌های این مجموعه دارای Fusion ISP است که با کمک آن امکان افزایش حساسیت عکاسی تا ISO 51,200 و در فیلم‌برداری ISO 12,800 وجود دارد. این دوربین نیز طبق انتظار از برداشت اسلوموشن 960 فریم در ثانیه با وضوح فول اچ‌دی پشتیبانی می‌کند.

معرفی اکسپریا XZ2 Premium اولین دوربین دوگانه سونی

دوربین سلفی اکسپریا XZ2 Premium یک نمونه 13 مگاپیکسلی 1/3.06 اینچی فاقد فوکوس خودکار است. پردازنده Snapdragon 845، باتری 3,450mAh با شارژ سریع Quick Charge 3.0 و پشتیبانی از شارژ وایرلس Qi‌ دیگر نکات قابل اشاره در مورد این گوشی را تشکیل می‌دهند. سونی همچنان با وجود ضخامت غیر قابل باور 11.9 میلی‌متری، تقریبا بدون دلیل خاصی و صرفا به دلیل پیروی از ترند برندهائی نظیر اپل، گوگل و HTC، اقدام به حذف جک 3.5 میلی‌متری هدست کرده است. این گوشی 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS دارد.

معرفی اکسپریا XZ2 Premium اولین دوربین دوگانه سونی

سونی ظاهرا قرار است این گوشی را در تابستان سال جاری در دو رنگ مشکی یا نقره‌ای به بازار ارائه کند ولی هنوز قیمت آن به صورت رسمی اعلام نشده است.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ