چرا جک هدست در XZ2‌ حذف شد؟ سونی: چون بقیه هم حذف کردند!

1
2248
چرا جک هدست در XZ2‌ حذف شد؟ سونی: چون بقیه هم حذف کردند!

سونی اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت در نمایشگاه MWC 2018 به صورت رسمی معرفی شدند این دو گوشی برای اولین بار در خانواده سونی به صفحه‌نمایش‌های 18:9 مجهز شده و حاشیه‌های بالا و پائین صفحه‌نمایش در آنها بالاخره اندکی کمتر از گذشته شد. این دو گوشی یکی از ضخیم‌ترین اسمارت‌فون‌های پرچمدار سال 2018 به حساب می‌آیند و با اینکه دست طراحان سونی برای گذاشتن جک هدست در این دو مدل کاملا باز بوده است اما سونی در تصمیمی عجیب، اقدام به هدف این پورت کارآمد کرد و طرفداران این برند که همیشه به ساخت تجهیزات صوتی با کیفیت معروف بوده است را در بهت و تعجب فرو برد.

چرا جک هدست در XZ2‌ حذف شد؟ سونی: چون بقیه هم حذف کردند!

سونی امروز در پاسخ سوالی در رابطه با علت حذف جک هدست در XZ2 این‌گونه گفته است :

«این بخشی از جابجائی و حرکت ما به سمت زبان طراحی جدید Ambient Flow است. برای ساخت این طراحی یک‌پارچه زیبا، طراحان ما احتیاج به حذف جک هدفون داشته‌اند. به‌علاوه ما از روند اصلی بازار به سمت هدفون‌های بی‌سیم نسبت به هدفون‌های سیم‌دار آگاه هستیم»

این سخن سونی از نگاه بسیاری از صاحب‌نظران به معنای اعتراف این شرکت به دنبال‌کننده روندهای بازار و نه ایجاد کننده این روندها است و در حالی که طراحی فعلی سونی یعنی آنچه این شرکت Ambient Flow می‌نامید به میزان بسیار زیادی به آنچه در HTC U11 و U11 پلاس دیدیم شباهت دارد و HTC نیز در این دو گوشی جک هدست را حذف کرده بنابراین سونی نیز با دنبال کردن احتمالی HTC تصمیم به حذف این پورت گرفته است. دیگر نکته جالب و مضحک دیگر در این میان این است که طراحی یکی از ضخیم‌ترین گوشی‌های سال 2018 تنها به خاطر یک پورت کوچک دایره‌ای دچار مشکل شده و طراحان چاره‌ای جز حذف این پورت نداشته‌اند. این موضوع زمانی مضحک‌تر می‌شود که حذف این پورت تأثیر بزرگی در ظرفیت باتری یا کم شدن ضخامت نداشته است.

چرا جک هدست در XZ2‌ حذف شد؟ سونی: چون بقیه هم حذف کردند!

سونی به این نکته اشاره کرده که کاربران هنوز می‌توانند چه از طریق هدست‌های USB-C و چه از طریق مبدل‌های 3.5‌ میلی‌متری به USB-C از هدفون‌های قدیمی خود استفاده کنند و حتی اداپتور‌های Y شکلی برای اتصال همزمان هدفون و شارژر در نظر گرفته شده است (هرچند در این حالت سرعت شارژ بسیار کم شده و حداکثر توان 2.5 واتی توسط شارژر به گوشی منتقل می‌شود). برای تکمیل شدن سناریوی جالب سونی در این مورد باید بدانید که این شرکت در برخی مناطق به همراه پرچمدارا خود هدفون MH750‌ را ارائه می‌کند که دارای پورت 3.5 میلی‌متری است!

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ