بازارهای خلوت موبایل در اولین روز اجرای طرح رجیستری

0
2182
بازارهای خلوت موبایل در اولین روز اجرای طرح رجیستری

Sponsored

بازارهای موبایل تهران روز اول اجرای طرح رجیستری را با استقبال نه چندان گرم مشتریان آغاز کردند. با توجه به شرایط معمول بازار در روزهای جمعه، انتظار می‌رفت خریداران بیشتری در بازار حضور پیدا کنند. اما ظاهرا با توجه به اجرای طرح رجیستری و نگرانی بخشی از مشتریان، با بازار نسبتا خلوتی مواجه بودیم.

گرچه طرح رجیستری از روز جمعه آغاز شد اما بخش قابل توجهی از فعالین بازار از جزییات این طرح و زمان دقیق اجرای آن بی‌اطلاع بودند. در این فضا شماری از مشتریان نسبت به تبعات خرید گوشی قاچاق احساس نگرانی می‌کردند و در گفت‌وگو با فروشندگان از نتایج اجرای طرح و مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوند سوال می‌پرسیدند.

فروشندگان در مقابل این پرسش‌ها واکنش‌های متفاوتی داشتند. بخشی از آن‌ها اجرای طرح را جدی نگرفته و معتقد بودند مثل سال‌های گذشته طرح با شکست مواجه خواهد شد، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. در کنار این گروه عده‌ای اجرای طرح را قطعی می‌دانستند و مشتریان را به خرید و فعال‌سازی هرچه سریع‌تر گوشی‌ها تشویق می‌کردند. شنیده می‌شود که بخشی از فعالین بازار از شب قبل اجرای طرح، مشغول اکتیو کردن گوشی‌‎ها از طریق نصب سیم‌کارت در آن‌ها بوده‌اند. در این میان تعدادی از نمایندگی‌ها و فروشنده‌ها هم ادعا می‌کردند اجناس آن‌ها قاچاقی وارد کشور نشده و با اجرای طرح رجیستری دچار مشکل نخواهند شد.

بازارهای خلوت موبایل در اولین روز اجرای طرح رجیستری

گرچه درباره گوشی‌هایی که از ابتدا شامل طرح رجیستری می‌شوند ابهام وجود داشت اما عمده نگرانی‌های بازار درباره پرچم‌داران دو برند اپل و سامسونگ بود؛ محصولاتی که از برندهای پرطرفدار و محبوب بازار به حساب می‌آیند. گفتنی است تاکید فعالین بازار بر افزایش قیمت گوشی‌ها و بویژه آیفون 8 بود. آن‌ها پیش‌بینی می‌کردند آیفون‌‎های 8 و 8 پلاس در روزهای آینده تا سقف یک میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت. شاید به همین دلیل بعضی از مغازه‌داران ترجیح می‌دادند تا برطرف شدن ابهامات از فروش آیفون‌های 8 خودداری کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به ابهامات و شرایط بازار در حال حاضر بهترین و مطمئن‌ترین شیوه خرید گوشی، خرید این محصولات از فروشگاه‌‎های معتبری باشد که عملکرد شفافی دارند و این محصولات را به شکل قانونی وارد کشور کرده‌اند. فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا نمایندگی‌های رسمی، از جمله مراکز خریدی به حساب می‌آیند که گوشی‌های موبایل را با گارانتی رسمی و به شکل قانونی به فروش می‌رسانند.

ارسال یک پاسخ