مراسم 29 سپتامبر رسمی شد: نکسوس‌ها می‌آیند

1
3737
تایید زمان رونمایی از نکسوس های جدید گوگل

از چندین ماه پیش حضور هواوی و ال‌جی به عنوان سازندگان نکسوس‌های بعدی گوگل مطرح شده بود و این حدس و گمان با به میان آمدن نام دو نکسوس بعدی به میزان زیادی تایید شد. از چندی پیش زمان رونمایی از این دو محصول نیز 29 سپتامبر تعیین شد که این زمیان بالاخره به صورت رسمی امروز از سوی گوگل تایید شد و دو نکسوس بعدی به احتمال فراوان در این روز رسما معرفی می‌شوند.

دو نکسوس جدید که در 29 سپتامبر (7 مهر) در دسترس قرار خواهند گرفت تا همین چندی پیش به سادگی نکسوس 5 و نکسوس 6 نامیده می‌شدند اما از چند روز قبل به این سو نام آنها اندکی نغییر کرد. نکسوس ال‌جی طبق آخرین خبرها نکسوس 5X نام دارد و در ساختار آن از صفحه‌نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی، دوربین‌های 13 و 5 مگاپیکسلی، چیپ‌ست Snpadragon  808، رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی استفاده شده است. گرافیک این دیوایس توسط قطعه Adreno 418 تامین می‌شود و از LTE Cat.6 پشتیبانی می‌‌کند. دوربین اصلی این گوشی نیز از لرزه‌گیر اپتیکال برخوردار است. ظرفیت باتری این مدل نیز 2700 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده است.

سپتامبر - تصویر نکسوس ال جی

در سوی دیگر نکسوس هواوی که اینک نکسوس 6P نامیده می‌شود برخلاف انتظار 6 اینچی نیست و به یک صفحه‌نمایش 5.5 اینچی QHD مجهز است. دوربین‌های 12 و 8 مگاپیکسلی، چیپ‌ست پردازشی Snpadragon 810‌ همراه با گرافیک Adreno 430 و 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی سایر مشخصات مهم این گوشی را تشکیل می‌دهند. ظرفیت باتری این مدل 3500 میلی آمپر ساعت خواهد بود.

نمایش تصاویر نکسوس 6 هواوی

طبق آخرین خبرهای رسیده، پیش‌سفارش این دو گوشی درست دو هفته بعد از رونمایی در 13 اکتبر آغاز می‌شود.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ