سونی تایید کرد: Z5 Premium همیشه 4K نیست!

0
1839

گوشی‌های سه گانه سری Z5 سونی از جمله خبرسازترین اسمارت‌فون‌های نمایشگاه IFA 2015 بودند در این میان مدل Z5 Premium با برخورداری از صفحه‌نمایش 4K به عنوان اولین گوشی موبایل با این وضوح صفحه‌نمایش مطرح شد. اما اندکی پس از ارائه رسمی این مدل به بازار نخستین شکایت‌ها در مورد 4K نبود این پنل در تمامی موقعیت‌ها آغاز شد امری که سونی نیز آن را تایید کرده است.

در حالت عادی سونی واقعا 8 میلیون پیکسل مورد نیاز برای وضوح 4K را در صفحه‌نمایش Z5 Premium جای داده است اما این تعداد پیکسل همانطور که در تست‌ها نیز مشخص شد همواره و در تمامی لحاظ به کار گرفته نمی‌شود و مثلا در رابط کاربری، وضوح تصویر همچنان فول اچ‌دی است. این احتمال که در چند روز گذشته دهان به دهان در فضای مجازی منتشر شده است حالا به صورت رسمی توسط سونی نیز تایید شده و اینک می‌توان با اطمینان از 4K نبودن گوشی در موقعیت‌هایی به جز نمایش مولتی‌مدیا سخن گفت.

معرفی رسمی خانواده اکسپریا z5 سونی

در بیانیه سونی در این زمینه به وضوح 4K صفحه‌نمایش یعنی 2160×3840 پیکسل و مبتنی بودن آن بر استاندارد SID اشاره شده و تصریح شده است که ویدئوها و عکس‌ها با وضوح 4K نمایش داده می‌شوند اما هر نوع محتوای دیگر برای بهینه‌سازی عملکرد و مصرف باتری با وضوح 1080p یا پائین‌تر نشان داده می‌شوند و بدین‌ترتیب از نگاه سونی،‌ محتوای 4K در زمانی که به آن نیاز باشد در دسترس خواهد بود.

این بیانه سونی با اینکه کالا منطقی به نظر می‌رسد و در عمل نیازی نیز ظاهرا به وضوح 4K در قسمت‌هایی مثل رابط کاربری حس نمی‌شود اما اشاره نکردن به این واقعیت در زمان رونمایی از این گوشی چندان جالب به نظر نمی‌رسد و کاربران فراوانی را در سرتاسر دنیا ناخرسند خواهد کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ