تولید وان پلاس5 به محض خالی شدن انبار متوقف می‌شود

0
1966
تولید وان پلاس5 به محض خالی شدن انبار متوقف می‌شود

فقط چند روز از معرفی گوشی جدید شرکت وان‌پلاس با نام OnePlus 5T گذشته است این گوشی به عنوان جانشینی برای وان پلاس5 که همین خرداد امسال به صورت رسمی معرفی شده بود مطرح شده و بدین‌ترتیب تردیدهایی در مورد چگونگی حضور همزمان این دو گوشی در بازار در نزد علاقه‌مندان به این برند ایجاد شده است. وان پلاس5 و 5T به جز صفحه‌نمایش و دوربین‌های بخش پشتی تقریبا هیچ تفاوت بزرگی با هم نداشته و با توجه به یکسان بودن قیمت، حضور همزمان آنها به سردرگمی کاربران منجر می‌شد. حالا شرکت وان‌پلاس اعلام کرده که این سناریو رخ نمی‌ده و درست همانند آنچه پیش از این در مورد OnePlus 3T و OnePlus 3 رخ داد این بار نیز در طی روزها و هفته‌های آینده وان پلاس5 به صورت کامل discontinue شده و تولید آن متوقف می‌شود.

تولید وان پلاس5 به محض خالی شدن انبار متوقف می‌شود
OnePlus 5T

 

در این رابطه مدیرکل وان‌پلاس هند، Vikas Aggarwal در مصاحبه با The Indian Express روند رخ داده در وان‌پلاس 5T را با وان‌پلاس 3T مقایسه کرده و از فروش کامل مدل وان‌پلاس 5 در آینده و discontinue شدن آن سخن گفته است. به گفته Aggarwal، وان‌پلاس 5T به اندازه‌ای نسبت به وان‌پلاس 5 تغییر نکرده که آن را یک محصول جدید بدانیم در عوض این گوشی یک نسخه تغییر یافته با امکانات بهتر از جمله صفحه‌نمایش جدیدی ست که تجربه کلی بهتری را ارائه می‌کند. وی همچنین به رقایت سخت در سطح بالای بازار اشاره می‌کند و ارائه 5T را برای حفظه جنبه رقابتی وان‌پلاس قلمداد می‌نماید.

استراتژی وان‌پلاس در این زمینه را می‌توان مشابه آنچه دو شرکت سامسونگ و ال‌جی در ارائه دو سری پرچمدار در هر سال انجام می‌دهند دانست جایی‌که سامسونگ در ابتدای سال سری Galaxy S‌ و در اواسط آن سری Note را عرضه می‌کند و ال‌جی نیز با سری G‌ و V‌ در همین دو تاریخ شرایط مشابه‌ای را دارد. Vikas Aggarwal در مورد آینده این برند اینگونه می‌گوید : «ما به دنبال ارائه محصولی در رده میانی برای افزایش سهم بازار نیستیم اما [در عوض] روی سمت پیشرفته بازار تمرکز می‌کنیم».

منبع

ارسال یک پاسخ