حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور آیفون 8 می‌رود؟

0
2740
حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور آیفون 8 می‌رود؟

آیفون به احتمال قریب به یقین بدون دکمه تاچ ID و سنسور اثر انگشت همیشگی زیز صفحه‌نمایش ارائه می‌شود و خبرهای متعددی از جمله قالب‌های ساخت آیفون 8 نیز به روشنی به این مسئله اشاره دارند اما در حالی که مشکلاتی در جلوی پای اپل و دیگر شرکت‌های برای قرار دادن سنسور اثر انگشت زیر شیشه صفحه‌نمایش وجود دارد اپل چه راه‌کاری را برای جابجا کردن این دکمه در پیش می‌‌گیرد. خبر جدید امروز شاید عجیب‌ترین جای ممکن را در این زمینه نشان می‌دهد.

شرکت اپل امروز مجموعه‌ای از 68 پتنت (حق ثبت اختراع) جدید را به دست آورد که در میان آنها یک حق اختراع از سایرین جالب‌تر به نظر می‌رسد. در این پتنت جدید اپل حق اختراع قرار دادن سنسور اثر انگشت در دکمه پاور را به دست آورده است. شاید اولین سوال به چگونگی استفاده سونی از این قابلیت در گوشی‌های این شرکت که در سال‌های قبل به کار گرفته شده بود تعلق دارد که پاسخ را باید در زمان درخواست پتنت اپل جست‌وجو کرد. اپل این پتنت را در سه ماهه دوم سال 2015 درخواست کرده در حالی که اکسپریا Z5 سونی مجهز به این قابلیت در سه ماهه چهارم آن سال وارد بازار شد. البته سونی در حال حاضر گوشی‌های خود را بدون سنسور اثر انگشت به آمریکا وارد می‌کند که بدین‌ترتیب مشکلی با اپل در این زمینه نخواهد داشت

حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور آیفون 8 می‌رود؟

استفاده از این قابلیت در آیفون 8 با توجه به ضحامت اندک دستگاه و قرار گرفتن دکمه پاور در کناره گوشی اندکی سخت به نظر می‌رسد و شاید اپل راه‌حل دیگری را در ذهن داشته باشد یا اینکه دکمه پاور را به جای اولیه آن یعنی بالای گوشی منتقل کند.

در لیست این پتنت‌های جدید همچنین یک مورد جالب دیگر یعنی پنهان کردن سنسورهای زیست‌سنجی (یبومتریک) در زیر صفحه تاچ گوشی به چشم می‌خورد.

منبع

ارسال یک پاسخ