استفاده دانشمندان روسی از ابرکامپیوترها برای ماین کردن بیت کوین!

0
1894
استفاده دانشمندان روسی از ابرکامپیوترها برای ماین کردن بیت کوین!

تب ارزهای دیجیتالی یا کریپتوکارنسی‌ها پس از آنکه قیمت بیت کوین یک شبه 50 درصد افت کرد (و این افت همچنان ادامه به‌طوری که این ارز دیجیتالی اینکه با قیمتی در حدود 8,700 دلار مبادله می‌شود) تا حدودی با کاهش روبرو شده اما ظاهرا هنوز این تب به طور کامل افول نکرده است و حداقل هنوز در بخش‌هائی از دنیا افرادی که به کامپیوترهای قدرتمند دسترسی دارند، بی تمایل به ماین کردن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی نیستند. به تازگی خبر جدیدی در این مورد منتشر شده که در نوع خود منحصر به فرد به نظر می‌رسد. طبق این خبر گروهی از دانشمندان روسی که در یک مرکر فوق سری اتمی روسیه مشغول به کار بوده‌اند به اتهام ماین کردن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی با ابرکامپیوترهای این مرکز دستگیر شده‌اند

استفاده دانشمندان روسی از ابرکامپیوترها برای ماین کردن بیت کوین!

به گزارش BBC News و آژانس France Press این اتفاق در مرکز اتمی فدرال در Sarov رخ داده است که یکی از شهرهای ممنوعه‌ای به حساب می‌آید که توسط اتحاد جماهیر شوروی برای تحقیقات هسته‌ای ساخته شده است. این شهرها در دسترس برای افراد عادی نیستند و حتی روی نقشه روسیه نیز بعضا ثبت نشده‌اند. سخنگوی این مرکز، Tatiana Zalesskaya در گفت وگو با آژانس خبری اینترفکس بعد از آنکه مشخص شد که از منابع این مرکز برای مصارف شخصی و به خصوص ماینینگ استفاده شده است بسیاری از محققان بازداشت شده‌ و ظاهرا پرونده‌ای قضائی برای آنها گشوده شده است.

برخی خبرها حاکی از آن است که این بازداشت شده‌گان قصد داشته‌ند تا از سوپرکامپیوتر مرکزی برای ماین کردن بیت کوین استفاده کنند و هنوز مشخص نیست که این افراد در این زمینه موفق شده‌اند یا تلاش آنها به کامپیوترهای عادی این مرکز محدود شده است. نکته جالب در این میان است که برخی از کامپیوترهای حساس این مرکز به صورت برای اطمینان از امنیت اطلاعات به صورت دائم آفلاین نگه‌داری می‌شوند و وقتی این افراد سعی کرده‌اند تا این کامپیوترها را به اینترنت متصل کنند ناخودآگاه باعث فعال شدن آلرت هشدار و در نتیجه متوجه شدن مقامات بالاتر شده‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ