رونمایی ایسوس از نسل جدید مادربوردهای Z170

0
1912
معرفی نسل جدید مادربوردهای سری z170 ایسوس

شرکت ایسوس در مراسمی که روز گذشته در محل هتل اوین تهران برگزار شد از نسل جدید مادربوردهای Z170 خود مبتنی بر نسل ششم پردازنده‌های اینتل موسوم به Skylake پرده برداشت. مادربوردهای این سری نیز مثل گذشته طیف‌های متنوعی از کاربری‌ها از اعضای کوچک miniATX تا نمونه‌های حرفه‌ای گیمینگ و اورکلاک را شامل می‌شود و امکانات بسیار مدرنی را ارائه می‌دهند.

سری جدید مادربوردهای ایسوس در ابتدا در رده Z170 در دسترس قرار می‌گیرد و سپس سری‌های دیگری از همین خانواده با نام‌های H170، B150 در یک ماه آینده به بازار ارائه می‌شود و سپس در سه ماهه بعدی مدل‌های ساده‌تر H110 به تدریج در کلاس‌های مختلف به بازار عرضه خواهد شد. مراسم این دوره ایسوس به میزبانی اورکلاکر سعید مسلمی که به تازگی به تیم ایسوس پیوسته و زهرا جاوید مدیر روابط عمومی بخش قطعات ایسوس در ایران برگزار شد و در طی آن تمامی ویژگی‌های مهم مادربوردهای این سری معرفی گردیدند و در انتها نیز ویژگی‌های کارت‌های گرافیکی ایسوس بر شمرده شدند.

معرفی نسل جدید مادربوردهای سری z170 ایسوس

چیپ‌ست مادربوردهای جدید ایسوس براساس نسل ششم چیپ‌ست‌های اینتل یعنی Skylake طراحی شده‌اند سوکت این سری 1151 است و 1 پین به نسل بعدی در آن افزوده شده است، پشتیبانی از رم DDR4 در این سری وجود دارد و از معماری 14 نانومتری بهره می‌برد. در این میان برخی از ویژگی‌های اختصاصی ایسوس نیز به این سری افزوده است این ویژگی‌ها را می‌توان در 5 دسته خلاصه کرد:

– تمرکز روی اورکلاکینگ و ارائه قابلیت‌های مناسب بدین منظور

– 5 روش بهینه‌سازی عملکرد کامپیوترها (فن‌اکسپرت 3 با کنترل واتر پمپ)

– سازگاری با جدیدترین استانداردهای وای‌فای

– پشتیبانی از پر سرعت‌ترین رابط‌های ذخیره‌‌سازی اطلاعات

– قابلیت LAN Guard

گذشته از ویژگی‌های اشاره شده ایسوس در این سری روی مبحث OC یا Over clocking متمرکز شده که از آن جمله می‌توان به TPU برای اورکلاک کردن روی چند حالت به سادگی از طریق بایوس یا روشن کردن چند سوئیچ محدود روی مادربورد اشاره کرد.

معرفی نسل جدید مادربوردهای سری z170 ایسوس

در این سری از پورت‌های USB 3.1 استفاده شده که در آن امکان انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالاتری نسبت به گذشته فراهم می‌شود. سرعت این پورت تقریبا دو برابر بیشتر از پورت USB 3.0 و نزدیک به 20 برابر بیشتر از USB 2.0 است که سرعت بسیار قابل ملاحظه‌ای را رقم می‌زند. این پورت با رنگ آبی فیروژه‌ای از پورت‌های آبی‌ رنگ معمول پورت‌های USB 3.0 تفکیک می‌شود.

رابط کاربری بایوس در مادربوردهای ایسوس از گذشته تا به امروز نسل به نسل با تغییراتی روبرو شده است تا اینکه امروز در سال 2015 قابلیت EZ Flash 3.0 روی مادربوردهای جدید برای ارتقا بایوس ارائه شده است. با این قابلیت می‌توان به سادگی از طریق اینترنت اقدام به ارتقا بایوس در سیستم کرد.

معرفی نسل جدید مادربوردهای سری z170 ایسوس

برخی دیگر از ویژگی‌های مادبوردهای جدید ایسوس شامل کریستال ساند 3.0 در بخش صوتی، قابلیت لایتینگ کنترل (تغییر ظاهر سیستم با طیف رنگی متفاوت، ارائه طیف رنگی همراه با صورت و تصویر، تشخیص حرارت پردازنده با استفاده از سه رنگ سبز و قرمز و زرد)، قابلیت Key express برای اجرای هر نوع ماکرو روی کیبورد، امکان Hystream برای انتقال محتوای مولتی‌مدیا تبلت و موبایل روی کامپیوتر و قابلیت Mobo Connect برای به اشتراک گذاشتن پورت‌های ورودی و خروجی کامپیوتر با موبایل و تبلت (استفاده یا کیبورد کامپیوتر برای موبایل و تبلت) می‌شوند.

سری ROG در محصولات جدید ایسوس شامل سری Ranger، Gene، Hero و Extreme می‌شوند. به صورت اختصاصی برای گیمرها نیز دو مدل Pro Gaming و iPro Gaming در نظر گرفته شده که مدل دوم در ابعاد کوچک Micro ITX است.

در این مراسم با کمک مادربوردهای اورکلاکینگ این سری عملیات اورکلاک توسط برخی حاضرین در جلسه اجرا شد و رکوردهای بالایی نیز ثبت گردید.

ارسال یک پاسخ