سامسونگ اودیسه Z ، لپ‌تاپ گیمینگ با 16GB‌ رم

0
1742
سامسونگ اودیسه Z ، لپ‌تاپ گیمینگ با 16GB‌ رم

اودیسه Z یا Odyssey Z نام لپ‌تاپ گیمینگ جدید شرکت سامسونگ است که امروز به صورت رسمی معرفی شد. اودیسه Z با وجود قرار گرفتن در رده گیمینگ نسبتا باریک و سبک بوده و با فناوری خنک‌کننده‌گی Z AeroFlow گرمای زیادی را تولید نمی‌کند. صفحه‌نمایش دستگاه 15.6 اینچی با وضوح 1080p بوده و از پروسسور 6 هسته‌ای Intel Core i7 نسل هشتم بهره می‌برد. گرافیک دستگاه Nvidia GeForce GTX 1060 Max-P (که ظاهرا نسبت به Max-Q تا 10 درصد سریع‌تر است) بوده که 6 گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 دارد. رم دستگاه می‌تواند تا 16 گیگابایت از نوع DDR4 ارتقاء پیدا کند. حافظه داخلی دستگاه نیز حداکثر 1 ترابایت از نوع NVMe SSD است.

سامسونگ اودیسه Z ، لپ‌تاپ گیمینگ با 16GB‌ رم

یکی از نکات مهمی که طراحان لپ‌تاپ‌های گیمینگ را مجبور به ضخیم‌تر کردن دستگاه می‌کند مشکل خنک‌کننده‌گی این نوع از نوت‌بوک‌ها است. در اودیسه Z اما ضخامت دستگاه تنها 17.9 میلی‌متر است و وزن 2.4 کیلوگرمی آن نیز برای یک نوت‌بوک در این کلاس چندان سنگین نیست. علت برتری اودیسه سامسونگ به سیستم خنک‌کننده‌گی Dynamic Spread Vapor Chamber آن تعلق دارد که هر دوی CPU و GPU را در بر می‌گیرد. باتری دستگاه 54 وات ساعت، انرژی داشته و پاور آن نیز 180 واتی ست.

سامسونگ اودیسه Z ، لپ‌تاپ گیمینگ با 16GB‌ رم

از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ باید به اسپیکرهای 1.5 واتی استریو و کیبورد با کلیدهای فیزیکی اشاره کرد. در این مدل دکمه‌های جداگانه‌ای برای ریکورد کردن گیم‌پلی و دکمه دیگری برای فعال کردن حالت Silent اشاره کرد که صدای فن را به 22 دسی‌بل می‌رساند. اودیسه Z در برخی کشورها از جمله کره و ‌چین در آوریل در دسترس قرار می‌گیرد اما ارائه آن در آمریکا به سه‌ماهه سوم سال جاری موکول شده است. هنوز خبری در مورد قیمت و زمان حضور احتمالی این لپ‌تاپ در بازارهای اروپائی منتشر نشده است.

منبع

ارسال یک پاسخ