سامسونگ معرفی کرد: درایو SSD فوق پر سرعت 30.72 ترابایتی

0
1677
سامسونگ معرفی کرد: درایو SSD فوق پر سرعت 30.72 ترابایتی

دو سال پیش شرکت سامسونگ از یک درایو SSD با ظرفیت 15.36 ترابایت رونمائی کرد و حالا این شرکت موفق شده است که در یک درایو تکی، ظرفیت حافظه این SSD را دو برابر کند. درایو SSD فوق پر سرعت جدید سامسونگ، 30.72 ترابایت ظرفیت داشته و با جدیدترین چیپ‌های حافظه V-NAND ساخته شده است. این درایو SSD به گفته سامسونگ، قادر به دستیابی به سرعت 2,100MB/s در خواندن و 1,700MB/s در نوشتن است که به ترتیب معادل 400 هزار و 50 هزار IOPS (ورودی-خروجی بر ثانیه) در خواندن نوشتن تصادفی است. سامسونگ برای دستیابی به این سرعت از فناوری Through Silicon Via یا TSV استفاده کرده است. در این درایو همچنین 40 گیگابایت حافظه DRAM وجود دارد.

نگفته پیداست که درایوی با این حجم بالای حافظه ذخیره‌سازی برای کاربردهای صنعتی و سازمانی ساخته شده و کاربران عادی و حتی حرفه‌ای خانگی نیز به آن نیاز پیدا نمی‌کنند. برای تطابق با نیاز کاربران صنعتی و سازمانی، درایو SSD جدید سامسونگ به قابلیت ECC یا حافظه کد تصحیح خطا مجهز شده و بنابراین سعی فراوانی در از دست نرفتن اطلاعات به هر قیمتی در این درایو شده است. در مورد دوام این درایو، سامسونگ به این نکته اشاره کرده که می‌توانید کل فضای این درایو یعنی 30.72 ترابایت آن را از امروز به مدت 5 سال هر روز پر کنید و زمان متوسط بین هر خطا در این درایو هر 2 میلیون ساعت است.

سامسونگ معرفی کرد: درایو SSD فوق پر سرعت 30.72 ترابایتی

هنوز قیمت این درایو مشخص نشده اما با توجه به رقم بسیار بالای درایوهای عادی SSD نباید منتظر رقم ارزان و حتی نزدیک به ذهنی برای این SSD فوق پر سرعت و حجیم باشیم. سامسونگ قرار است نسخه‌های کم‌حجم‌تر از این حافظه که هریک نصف دیگر حجم دارند و شامل 15.36 ترابایت، 7.68 ترابایت، 3.84 ترابایت و همینطور الی‌آخر تا 0.8 ترابایت از این درایو را نیز در آینده به بازار عرضه کند.

منبع

ارسال یک پاسخ