صفحه‌نمایش Waterfall تعریف جدید خمیدگی از Oppo

0
1635
صفحه‌نمایش Waterfall تعریف جدید خمیدگی از Oppo

هفته‌ای دیگر و فناوری جذاب دیگری از Opoo؛ این شرکت چینی پس از آنکه در هفته‌های احیر با ارائه و معرفی دوربین سلفی زیر صفحه‌نمایش، خبرساز شد حالا به سراغ فناوری تازه‌ای یعنی صفحه‌نمایش‌ با کناره‌های خمیده رفته که البته تنها برای این شرکت تازگی داشته و شرکتث مثل سامسونگ، تجربه‌ای طولانی مدت در ان دارد. این فناوری که اوپو آن را صفحه‌نمایش Waterfall می‌نامد البته با آنچه در گذشته‌های دور در سری edge سامسونگ و اینک در گوشی‌های پرچمدار این برند می‌بینم اندکی تفاوت داشته و خمیدگی بسیار بیشتری را ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش Waterfall اوپو به گفته این شرکت از خمیدگی بسیار بزرگی با زاویه 88 درجه‌ای برخوردار است که امکان قرارگیری هیچ دکمه‌ای را در کناره دستگاه به طراحان نمی‌دهد و گونه تازه‌ای از یک پنل تمام‌صفحه را به نمایش می‌گذارد.

صفحه‌نمایش Waterfall تعریف جدید خمیدگی از Oppo

در نمونه‌ای که برای نمایش این ایده توسط اوپو عرضه شد همچنین از ناچ نیز خبری نبوده و در بالا و پایین، حاشیه‌های اندکی به چشم می‌خورد. این تصاویر نخستین بار توسط Brian Shen، معاونت ارشد کمپانی Oppo در صفحه شخصی Weibo وی عرضه شد اما پس از لحظاتی، بلاگرها تصاویر اختصاصی دیگری را از این گونه جدید طراحی، ارائه کردند.

صفحه‌نمایش Waterfall تعریف جدید خمیدگی از Oppo

این صفحه‌نمایش که بخش پشتی آن دیده نمی‌شود، به‌وضوح باریک‌تر از Oppo Find X بوده و بدین‌ترتیب به خوبی در دست جای می‌گیرد؛ البته این تنها یک روی ماجراست و در حالی‌که حتی پیشرفته‌ترین گوشی‌های حال حاضر سامسونگ با صفحه‌نمایش‌هایی که بسیار کمتر از صفحه‌نمایش Waterfall اوپو خمیدگی دارند، همچنان با مشکل تاچ تصادفی روبرو هستتند، مشخص نیست که طراحان اوپو برای این مسئله چه تدبیری را اندیشیده‌اند. تاچ تصادفی تجربه ناخوشایندی را از گوشی‌های با صفحه‌نمایش خمیده ایجاد می‌کند؛ جایی‌که کناره‌های صفحه‌نمایش به صورت غیر عمودی لمس شده و کاربر به صفحه دیگری هدایت می‌شود.

صفحه‌نمایش Waterfall تعریف جدید خمیدگی از Oppo

گوشی دارای پنل واتر فال ظاهرا ظاهرا سال آینده به بازار ارائه می‌شود و احتمالا تا آن زمان فکری به حال تاچ تصادفی ناگزیر آن نیز خواهد شد.

منبع

ارسال یک پاسخ