فروش هواوی در اروپای مرکزی و شرقی از اپل گذشت؛ سامسونگ اول

0
1850
فروش هواوی در اروپای مرکزی و شرقی از اپل گذشت؛ سامسونگ اول

موسسه تحقیقاتی Canalys امروز نتایج جدیدترین بررسی خود از میزان ارائه گوشی‌های هوشمند در منطقه اروپای مرکزی و شرقی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی را منتشر کرد. طبق این آمار در فاصله زمانی مابین آوریل تا ژوئن 2017 نزدیک به 15.6 میلیون گوشی هوشمند وارد بازارهای این منطقه شده است. طبق انتظار در صدر لیست برندهای این بررسی سامسونگ قرار دارد که به گفته کانالیز توانسته‌ است در این فاصله زمانی 15.6 میلیون گوشی هوشمند به بازار عرضه کند که نزدیک به یک سوم حجم این بازار را به خود اختصاص می‌دهد. فروش هواوی در فاصله این سه‌ماهه به گفته کانالیز تا اندازه‌ای مناسب بوده است که این شرکت توانسته با پشت سر گذاشتن اپل خود را به عنوان برند دوم با سهم 12 درصدی مطرح کند. فروش هواوی در سطح جهانی نیز در حد رضایت‌بخشی قرار داشته و این شرکت پس از سامسونگ و اپل در سطح بین‌المللی در جایگاه سوم قرار دارد.

فروش هواوی در اروپای مرکزی و شرقی از اپل گذشت؛ سامسونگ اول
فروش هواوی در این دوره بیش از همه مدیون مدل محبوب هواوی P10 Lite است که در این منطقه فروش بالایی را تجربه کرده است. طبق آمار کانالیز، هواوی موفق شده تا در فاصله آوریل تا ژوئن 2017 در حدود 1 میلیون و 800 هزار گوشی به بازار عرضه کند که اختلاف ناچیز 50 هزار عددی نسبت به اپل در جایگاه سوم دارد.

Shipment یا ورود به بازار لزوما به معنای فروش این تعداد گوشی نیست و تنها به جابجایی این میزان اسمارت‌فون از انبار به سمت بازار اشاره دارد

پس از اپل شائومی با سهم 7 درصدی در جایگاه چهارم با ارائه 1.1 میلیون گوشی قرار دارد که پرش بی‌نظیری برای این برند به حساب می‌آید. علت موفقیت شائومی در این بازار را باید به حساسیت بازار اروپای مرکزی و شرقی نسبت به قیمت جست‌وجو کرد که در نتیجه آن گوشی‌هایی مثل Redmi 4A با ارائه 350 هزار عددی به بازار در آن بسیار محبوبند. تأثیر مثبت Redmi 4A در ارتقاء جایگاه شائومی پیش از این در گزارش Strategy Analytics از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی نیز منعکس شده بود. در نهایت در جایگاه پنجم شرکت لنوو با سهم بازار 5 درصدی دیده می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ