مایکروسافت و لنوو اولین سازندگان لپ تاپ ویندوزی با پردازنده ARM ؟

0
2832
مایکروسافت و لنوو اولین سازندگان لپ تاپ ویندوزی با پردازنده ARM ؟

چندی پیش استیو مالنکوف (Steve Mollenkopf) مدیرعامل شرکت کوالکام با توجه به قدرت پروسسور Snapdragon 835 از احتمال ارائه لپ تاپ ویندوزی با این پروسسور سخن گفت. مقصود از ویندوز در این میان همان نسخه اصلی دسک‌تاپی ویندوز 10 است و تفاوتی از این لحاظ با پردازنده‌های x86 وجود نخواهد داشت. امروز این پیش‌بینی در یک خبر جدیدتر منعکس شده که در آن نه‌تنها به موضوع تصریح شده بلکه نام مایکروسافت و لنوو نیز به عنوان اولین سازندگان لپ تاپ ویندوزی با پردازنده ARM از این دست مطرح شده است.

مایکروسافت و لنوو اولین سازندگان لپ تاپ ویندوزی با پردازنده ARM ؟

طبق این گزارش‌ها مایکروسافت در پی آن است که از قدرت پروسسورهای مبتنی بر معماری ARM برای سیستم‌عامل ویندوز خود استفاده کند. این تجربه از تجربه تلخ قبلی این شرکت در راه‌اندازه ویندوز ناموفق RT جدا بوده و این بار خود ویندوز اصلی و همه نرم‌افزارهای آن با این پلتفرم هماهنگ خواهند بود. طبق گزارش جدید مایکروسافت و لنوو دو شرکتی هستند که در این زمینه زودتر از سایرین محصولات خود را ارائه می‌دهند که در مورد مایکروسافت به احتمال فراوان باید منتظر یک نسخه جدید از سری Surface این شرکت باشیم و در مورد لنوو نیز ظاهرا یک دیوایس 1-2 در نظر گرفته شده است.

این اتفاق در صورت رخ دادن می‌تواند جایگاه شرکت مایکروسافت را در پردازش پرتابل و رده تبلت‌های سرفیس که یکی از موفق‌ترین بیزینس‌های مایکروسافت محسوب می‌شود بازهم ارتقا ببخشد.

منبع

ارسال یک پاسخ