مدیرعامل سونی تغییر کرد؛ Kaz Hirai کناره‌گیری کرد!

0
2303

پس از شش سال حضور در بالاترین منصب شرکت سونی، Kaz Hirai از سمت خود به عنوان مدیرعامل سونی کناره‌گیری کرد. Kaz Hirai البته به طور کامل از سونی خارج نشده و از این پس به عنوان نسبتا تشریفاتی ریاست (chairman) منسوب می‌شود. جایگزین Hirai در پست مدیرعاملی شرکت سونی،، Kenichiro Yoshida خواهد شد که مدیر ارشد مالی فعلی سونی است. Yoshida در روز اول آوریل 2018 (12 فروردین 1397) در جایگاه مدیرعاملی سونی قرار می‌‌گیرد و جایگاه مدیر ارشد مالی را ترک می‌کند. جایگاه مدیر مالی سونی نیز از این پس به Hiroki Totoki تفویض می‌شود که در حال حاضر مدیرعامل بخش موبایل سونی است.

مدیرعامل سونی تغییر کرد؛ Kaz Hirai کناره‌گیری کرد!
Kenichiro Yoshida در کنار Kaz Hirai

نکته جالب در این میان این است که Kenichiro Yoshida خود توسط Kaz Hirai در پست مدیر استراتژی به سونی موبایل پیوست و تا به امروز همکاری نزدیکی را با Kaz‌ داشته است. Kaz پس از این انتقال نیز هنوز در هیأت مدیره سونی حضور داشته و پروسه این انتقال را تسهیل می‌کند.

کسب و کار موبایل شرکت سونی در طی چند سال گذشته با مشکلات مالی متعددی روبرو شده و ارائه دیوایس‌های مختلف پرچمدار نیز تغییر خاصی در اوضاع این شرکت ایجاد نکرده است. البته بخش پلی‌استیشن و سنسورهای تصویری سونی هنوز یکی از پرسودترین بخش‌های این کمپانی محسوب شده و برای نمونه در گزارش مالی سونی از سه‌ماهه سوم سال 2017، سود سرشاری را نصیب سونی کرده‌اند.

منبع

ارسال یک پاسخ