باتری هواوی : 50 درصد شارژ در 5 دقیقه !

0
2731
باتری جدید با شارژ سریع هواوی

یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های امروزی مرتبط با گوشی‌های هوشمند به فرایند شارژ سریع باتری در این دیوایس‌ها ارتباط دارد. کوالکام و فناوری Quik Charge یکی از اصلی‌ترین نقش‌آفرینان در این عرضه است و اینک ظاهرا باید شرکت چینی هواوی را نیز به لیست بزرگان این رده افزود. هواوی امروز باتری نوینی را به نمایش گذاشت که شارژ بسیار پر سرعتی را نسبت به رقبا در دسترس قرار می‌دهد.

این فناوری تازه که در پنجاه و ششمین دوره سمپوزیوم باتری در ژاپن از سوی هواوی ارائه شد از آن جهت با تمامی دیگر تولیدات این رده تفاوت دارد که سرعت بسیار بالاتری در آن به چشم می‌‌خورد به طوری که به گفته شرکت سازنده باتری‌های دارای این فناوری می‌توانند تا نیمی از ظرفیت خود تنها در عرض چند دقیقه دست پیدا کنند که این به گفته شرکت سازنده تا 10 برابر سریع‌تر از فرایند شارژ باتری‌های نرمال امروزی ست.

باتری با شارژ سریع هواوی

در دموی به نمایش درآمده توسط هواوی در این سمپوزیم، یک باتری کوچک 600 میلی آمپر ساعتی در تنها 2 دقیقه به شارژ 68 درصدی دست یافت و پس از آن یک باتری 3000 میلی آمپر سرعتی تنها در 5 دقیقه شارژ خود را به 48 درصد ارتقا بخشید. هواوی در این میان به شیوه دستیابی به این شارژ بسیار پر سرعت نیز اشاره کرده است. در توضیحات هواوی به یکی شدن هیترو اتم‌ها (اتم‌هایی که در زنجیره خود کربن یا هیدروژن ندارند) با مولکول‌های گرافیک در قطب آند اشاره شده که این ترکیب می‌تواند به عنوان کاتالیزور برای دریافت و ارسال لیتیوم در اتصالات کربنی مورد استفاده قرار بگیرد. هواوی ضمنا به این نکته نیز اشاره کرده که هیترو اتم‌ها سرعت شارژ باتری را بدون کاهش انرژی یا دوام باتری افزایش می‌دهند.

منبع

ارسال یک پاسخ