نکسوس 6P و نکسوس 5X این ویژگی اندروید O را دریافت نمی‌‌کنند!

0
2093
نکسوس 6P و نکسوس 5X این ویژگی اندروید O را دریافت نمی‌‌کنند!

تا پایان تابستان امسال آخرین نکسوس‌هایی که شرکت گوگل با همکاری هواوی و ال‌جی به بازار عرضه کرد یعنی نکسوس 6P و نکسوس 5X و دو سال می‌شوند و این یعنی اینکه اندروید O به احتمال قریب به یقین آخرین آپدیتی خواهد بود که این دو گوشی محبوب دریافت می‌کنند. در حالی که دارندگان این دو گوشی امیدوار بودند که حداقل آپدیت اندروید O را به طور کامل دریافت کنند حالا ظاهرا مشخص شده که حداقل در یک مورد نکسوس 6P و نکسوس 5X همه قابلیت‌های این نسخه اندروید را دریافت نمی‌کنند.

نکسوس 6P و نکسوس 5X این ویژگی اندروید O را دریافت نمی‌‌کنند!

تأیید این موضوع امروز در پاسخ یک توسعه‌دهنده گوگل به یک کاربر در وب‌سایت حل مشکلات اندروید مطرح شده که در آن گفته شده که ویژگی aptX Bluetooth در هیچ‌یک از دو نکسوس حضور ندارد. این توسعه‌دهنده اشاره کرده که تنها دیوایس‌های جدیدتر این آپدیت را دریافت می‌کنند.

aptX در حقیقت یک پروتوکل استریم تحت بلوتوث است که در اختیار شرکت کوالکام قرار دارد و در طی آن امکان انتقال صدا با کیفیتی که مشابه CD یا CD-like نامیده شده فراهم می شود و ظاهرا نبود آن در این دو گوشی نیز برای کاربران مشکل چندانی را ایجاد نمی‌کند. البته این نگرانی وجود دارد که لیست کمبودهای اندروید 8 برای دو نکسوس آخر گوگل ممکن است از این مورد فراتر برود و موارد جدی‌تری را در بر بگیرد.

منبع

ارسال یک پاسخ