این هارد پرتابل سامسونگ 4 ترابایت ظرفیت دارد

0
1593
p3 هارد 4 ترابایتی سامسونگ

در دنیایی که کاربران آرام‌آرام به سمت استفاده از شبکه‌های ابری یا کلاد برای ذخیره فایل‌های خود می‌روند صحبت از یک هارد دیسک جدید نمی‌تواند چندان هیجان انگیز باشد اما وقتی که این هارد یک نمونه 2.5 اینچی پرتابل با ظرفیت 4 ترابایت باشد و از لحاظ ابعاد و وزن نیز با نمونه‌های معمول رقابت کند مسئله متفاوت است. Samsung P3 این موارد را در خود جای داده است.

شرکت سامسونگ در چند سال اخیر در صنعت حافظه فعالیت‌های گسترده‌ای را صورت داده که از آن جمله می‌توان به حافظه‌های پرتابل SSD و حافظه‌های فوق‌سریع UFS 2 در گوشی‌های سری S6 سامسونگ اشاره کرد. شرکت سامسونگ هاردهای معمول و سنتی را نیز از یاد نبرده و آخرین محصول خود با نام P3 را در چهار ظرفیت 512 گیگابایت، 1، 2 و 4 ترابایت امروز به نمایش گذاشته است. البته این ظرفیت حافظه به خودی خود چندان هیجان انگیز نیست چرا که نه‌تنها هاردهای کلاسیک و چرخنده بلکه حافظه‌های SSD نیز پیش از این به این ظرفیت دست پیدا کرده‌اند. نکته مهم در این میان به ابعاد و وزن این هارد دیسک تعلق جایی‌که برای اولین بار یک هارد معمولی در حجمی به این کوچکی ارائه می‌شود. قطر این هارد دیسک تنها 19.85 میلیمتر است و وزن آن نیز در نسخه 4 ترابایتی به 236 گرم می‌رسد که این ابعاد وزن پیش از این در این حجم هارد تکرار نشده بود.

p3 هارد 4 ترابایتی سامسونگ

دیگر نکته جالب در مورد این حجم حافظه برخلاف نمونه‌های مشابه، ساخته شدن آن تنها با یک درایو تکی و منفرد است. دیگر نمونه‌های مشابه همگی از ترکیب چند درایو ساخته می‌شوند که به افزایش چشمگیر ابعاد و وزن دستگاه منجر می‌شود. دیگر نکته مثبت این طراحی امکان روشن شدن و استفاده از دستگاه تنها با یک کابل USB 3.0 تکی است به بیان دیگر برای استفاده از P3 نیازی به کابل برق و اداپتور جداگانه نیست. این درایو در انتهای ماه ژوئن در چهار ظرفیت 512 گیگابایت، 1، 2 و 4 ترابایت به بازار ارائه می‌شود اما در مورد قیمت آن هنوز اطلاعی در دست نیست.

منبع

ارسال یک پاسخ