Pixel و Pixel XL ؛ همه آنچه می‌خواهید از جانشین‌های نکسوس بدانید

0
2572
اطلاعات در مورد pixel و pixel XL

اگر یک چیز در مورد جانشینان نکسوس 5X و Nexus 6P گوگل در سال جاری مشخص باشد شرکتی ست که قرار است آنها را برای گوگل بسازد. از مدت‌‌ها پیش مشخص شده بود که نخستین شریک گوگل در این مسیر یعنی HTC وظیفه ساخت این گوشی‌ها را بر عهده داشته و حتی کد نام آنها موسوم به Marlin و Sailfish نیز از مدت‌ها پیش بر سر زبان‌ها افتاده است. اینک اما این ماجرا وارد فاز جدیدی شده است چرا که ظاهرا دیگر قرار نیست نکسوس دیگری به بازار عرضه شود و در حالی 5X و 6P آخرین نسل از نکسوس‌ها گوگل خواهند بود، اسمارت‌فون‌های جدید HTC برای گوگل از این پس Pixel و Pixel XL نامیده خواهند شد.

این خبر که چندی پیش توسط منبع Android Police منتشر شد به این نکته اشاره دارد که به احتمال فراوان مدل کوچک‌تر Sailfish در این نام‌‌گذاری جدید با نام نهایی Pixel و مدل پیشرفته‌تر و 5.5 اینچی Marlin با نام جدید Pixel C به بازار عرضه خواهند شد.

اطلاعات در مورد pixel و pixel XL

در خبر دیگری که در این زمینه منتشر شده به نبود نام و نشان هیچ یک از دو شرکت HTC و گوگل روی این دو گوشی اشاره دارد که در صورت به حقیقت پیوستن نکته‌ کاملا تازه‌ای در این کلاس به حساب می‌آید. در سوی دیگر امسال برای اولین‌بار در تاریخ گوشی‌های نکسوسی، آخرین ورژن سیستم‌عامل اندروید موسوم به اندروید 7 نوقا به جای یک گوشی نکسوسی، در مدل دیگری یعنی LG V20 رونمایی می‌شود که این مورد نیز به ظاهر، نشان از تغییر در سیاست‌های گوگل در این کلاس دارد.

گوگل ظاهرا قرار است هر دو مدل Pixel و Pixel XL را در ابتدای ماه آینده و بطور دقیق 4 اکتبر (13 مهرماه) رونمایی کند و در کنار آنها احتمالا باید شاهد حضور یک کروم‌کست با قابلیت استریم 4K (با نام احتمالی Chromecast Plus یا Chromecast Ultra) و یک هدست واقعیت مجازی مبتنی بر Daydream (با نام احتمالی Daydream View) نیز باشیم.

اطلاعات در مورد pixel و pixel XL

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده (و البته تایید نشده) Pixel یعنی گوشی کوچک‌تر گوگل دارای صفحه‌‌نمایش 5.0 اینچی فول اچ‌دی با دو دوربین 13 و 8 مگاپیکسلی همراه با چیپ‌ست پردازشی Snapdragon 820 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بوده و ظاهرا با قیمتی نسبتا بالا یعنی حوالی 450 دلار (در مقایسه با نکسوس 5X با قیمت 380 دلار) به بازار ارائه می‌شود.

گوشی پیشرفته‌تر یعنی Pixel XL نیز که به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی QHD و همان دوربین‌ها و مشخصات پردازشی و حافظه مدل پیشین مجهز است با قیمتی بسیار بالاتر یعنی 600 دلار (در مقایسه با Nexus 6P‌با قیمت 500 دلار) به بازار ارائه می‌شود.

طبق خبرهایی که دیروز به دست آمد Pixel XL از یک دوربین 12 مگاپیکسلی یا سنسور IMX378 سونی برخوردار بوده و دوربین سلفی نیز دارای رزولوشن 8 مگاپیکسل با سنسور IMX179 است. به احتمال فراوان این دوربین‌ها در گوشی کوچک‌تر یعنی Pixel نیز تکرار می‌شود اما در این منبع به حضور آنها در این مدل اشاره‌ای نشده است.

منبع 1

منبع 2

منبع 3

ارسال یک پاسخ