پخش‌کننده کاست مجهز به بلوتوث 5: بازگشت واکمن؟

0
2551
پخش‌کننده کاست مجهز به بلوتوث 5: بازگشت واکمن؟

نوارهای کاست که تا همین چند سال پیش و در حضور فراگیر موسیقی دیجیتال کاملا فراموش شده بودند حالا ظاهرا دوباره در حال به دست آوردن محبوبیت هرچند نچندان فراگیر در بین کاربران حرفه‌ای‌تر موسیقی هستند تا جایی‌که طبق برخی آمارها، فروش این نوارها در سال 2018 با رشدی 19 درصدی همراه بوده است حالا یک پروژه کیک‌استارتری تجمیع سرمایه به فکر استفاده از این شرایط و ساخت یک پخش‌کننده کاست به سبک واکمن‌های خاطره‌انگیز سونی افتاده است. این پخش‌کننده کاست با اینکه از لحاظ ظاهری تقریبا تفاوت خاصی با آنچه از گذشته در ذهن داریم ندارد اما یک تفاوت جالب، آن را به دنیای مدرن پیوند می‌زند: بلوتوث 5!

پخش‌کننده کاست مجهز به بلوتوث 5: بازگشت واکمن؟

این پروژه که It’s OK نام دارد، محصولی از تیمی به نام NINM Lab است که در زمان نوشتن این مطلب و در حالی‌که هنوز 28 روز تا پایان زمان تجمیع سرمایه آن روی کیک‌استارتر باقی‌ست، بیش از 3 برابر هزینه مورد نیاز برای تولید یعنی 38 هزار دلار را از کاربران به دست آورده و بدین‌ترتیب می‌توان انتظار داشت که به زودی به عنوان یک محصول واقعی روانه بازار شود. این پخش‌کننده کاست خود را اولین نمونه در این سطح با حضور بلوتوث نسخه 5 می‌داند که امکان اتصال به هدست بلوتوث و یا حتی اسپیکر خارجی را بدون مزاحمت سیم‌های ارتباطی می‌دهد. البته طبیعتا در این پخش‌کننده از جک 3.5 میلی‌متری هدست نیست استفاده شده که می‌توان از آن به صورت عادی استفاده کرد.

ایده ترکیب فناوری 30 سال گذشته با بلوتوث، چندان غیر منطقی به نظر نمی‌رسد و امکان استفاده آسان از نوارهای مغناطیسی قدیمی با هدست‌ها و اسپیکرهای جدید به اندازه کافی برای تضمین فروش بالای این دستگاه جذاب خواهد بود. جالب اینکه تأمین انرژی این دستگاه مثل واکمن‌های قدیمی با باتری‌های قلمی عادی (AA) انجام می‌شود.

پخش‌کننده کاست مجهز به بلوتوث 5: بازگشت واکمن؟

قیمت در نظر گرفته شئه برای این کاست‌پلیر جذاب، برای اولین سرمایه‌گذاران کیک‌استارتری آن 75 دلار تعیین شده و تحویل آن طبق زمان‌بندی در ماه دسامبر امسال صورت می‌گیرد. این دستگاه در سه رنگ صورتی، سفید و آبی عرضه می‌شود که این آخری کاملا یادآور واکمن‌های محبوب سال‌های گذشته است. شرکت سازنده همراه هر دستگاه یک کاست خالی نیز ارائه می‌کند که شاید دلیل آن این است که خریداران احتمالا در ابتدا نواری برای گوش دادن ندارند!

منبع

ارسال یک پاسخ