کانن SX740 HS دوربین خانگی با 40x زوم اپتیکال!

0
2251
کانن SX740 HS دوربین خانگی با 40x زوم اپتیکال!

در حالی‌که دوربین‌های موبایلی تقریبا در تمامی جنبه‌ها از عکاسی در شرایط نوری مختلف گرفته تا فیلم‌برداری با وضوح بالا و اسلوموشن، در حال نزدیک شدن به رده دوربین‌های پیشرفته DSLR و نمونه‌های خانگی هستند، هنوز در یک جنبه یعنی زوم اپتیکال به دلیل محدودیت در طراحی بدنه گوشی‌های موبایل، امکان رقابت با دوربین‌های واقعی را ندارند. از همین رو شرکت‌های بزرگ سازنده دوربین برای ماندن در رقابت دوربین به خصوص در رده خانگی، به ساخت دوربین‌های با زوم اپتیکال بالا روی آورده‌‌اند که از آن جمله می‌توان به نیکون P1000 با 125 برابر زوم اپتیکال اشاره کرد که چندی پیش معرفی شد. کانن نیز برای جا نماندن در این رقابت امروز دوربین تازه‌ای را معرفی کرده که برای کاربر خانگی جذابیت بالائی را ارائه می‌کند. کانن SX740 HS یک دوربین 20.3 مگاپیکسلی است که در مقابل هود لنزی با میدان دید 960-24 میلی‌متری که معادل 40 برابر زوم اپتیکال است را می‌بیند. این مقدار زوم کانن SX740 HS برای اکثر کاربران بیش از اندازه است و نه‌تنها برای عکس‌های خانوادگی بلکه برای برداشت تصویر در طبیعت و مکان‌های دور از دسترس نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

کانن SX740 HS دوربین خانگی با 40x زوم اپتیکال!

کانن SX740 HS از فیلم‌برداری با وضوح 4K پشتیبانی می‌کند که پشتیبانی از این وضوح برای اولین بار در سری پاورشات کانن اتفاق می‌افتد. پردازش در این دوربین با پروسسور DIGIC 8 انجام می‌شود که فیلم‌برداری 4K نیز از اثرات به‌کارگیری این پروسسور قدرتمند است. جدا از وضوح بالای فیلم‌برداری، تعداد تصاویر پی‌در‌پی قابل برداشت با این دوربین نیز به 7.4 فریم در ثانیه می‌رسد که از این لحاظ نیز با نمونه پیشرفته‌ای در کلاس خانگی روبرو می‌شویم. صفحه‌نمایش دوربین، 3 اینچی بوده و امکان جرکت دادن آن حول محور تا 180 درجه وجوددارد.

در بخش ارتباطی این دوربین از وای‌فای و بلوتوث پشتیبانی می‌شود و بدین‌ترتیب بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر، امکان اشتراک‌گذاری تصاویر دوربین وجود خواهد داشت.

کانن پاورشات SX740 HS قرار است اواخر ماه آگوست جاری با قیمت 400 دلار در دو رنگ مشکی و نقره‌ای به بازار آمریکا عرضه شود.

منبع

ارسال یک پاسخ