چگونه یادگیری ماشینی نور صفحه‌نمایش را تنظیم می‌کند؟

1
2341
چگونه یادگیری ماشینی نور صفحه‌نمایش را تنظیم می‌کند؟

یکی از قسمت‌هائی که از گذشته‌های دور در گوشی‌های موبایل با تغییر روبرو نشده و حتی در پیشرفته‌ترین گوشی‌ها نیز هنوز سر جای خود بالای صفحه‌نمایش قرار دارد، سنسور تنظیم خودکار نور صفحه‌نمایش است که در صورت فعال بودن گزینه تنظیم خودکار روشنائی، می‌تواند نور صفحه را متناسب با محیط و بدون دخالت شما تنظیم کند. برای تنظیم دستی در این حالت نیز یک اسلایدر در نظر گرفته شده که با عقب و جلو کردن آن نور صفحه کمتر می‌شود. این شیوه در آینده نزدیک احتمالا به طور کامل تغییر می‌کند و در Android 9 Pie جای خود را به فناوری جدید Adaptive Brightness مبتنی بر یادگیری ماشینی می‌دهد. در این شیوه جدید، سیستم‌عامل می‌تواند با تکیه بر یادگیری ماشینی از شما در مورد نور مورد علاقه در محیط‌های مختلف و تغییرات انجام‌گرفته از سوی شما به تدریج می‌آموزد.

چگونه یادگیری ماشینی نور صفحه‌نمایش را تنظیم می‌کند؟

گوگل در این زمینه می‌‌گوید: «این به آن معناست که اندروید در مورد اینکه چه روشنائی صفحه‌‌ای برای یک کاربر در یک محیط با روشنائی مشخص مناسب است می‌آموزد. این کاربر با تنظیم دستی اسلایدر [عمل] آموزش را انجام می‌دهد و بعد از آنکه نرم‌افزار در طول زمان آزموده می‌شود آن کاربر دیگر نیاز کمتری به تنظیمات دستی خواهد داشت.»

در حال حاضر این کار یعنی تغییر خودکار نور صفحه‌نمایش توسط هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اندکی غریب و امری مربوط به آینده به نظر می‌رسد اما به گفته گوگل نور صفحه‌نمایش از جمله مواردی‌ست که باید به صورت خودکار و به‌خوبی نیاز کاربران را برطرف کند و تغییرات انجام شده در Android Pie، گامی به جلو برای تحقق این امر است. گوگل این اقدام را امری هوشمندان تلقی کرده و از آن به عنوان راهی برای کم کردن تنظیمات دستی و تمرکز روی محتوای گوشی قلمداد می‌کند.

چگونه یادگیری ماشینی نور صفحه‌نمایش را تنظیم می‌کند؟

Adaptive Brightness جزئی از قابلیت‌های اندروید Pie برای گوشی‌های پیکسل گوگل است اما ظاهرا این شرکت در حال رایزنی با دیگر سازندگان برای قرار دادن آن در گوشی‌های سایر برندهای نیز است.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ