آیفون دو سیمکارتی و اینترنت گیگابیتی دستاورد اپل برای 2018

0
2128
آیفون دو سیمکارتی و اینترنت گیگابیتی دستاورد اپل برای 2018

با اینکه گوشی‌های آیفون اپل در حال حاضر یکی از پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار به حساب می‌آیند اما هنوز در بعضی جنبه‌ها از همتایان اندرویدی خود در جایگاه پائین‌تری قرار می‌گیرند یکی از این جنبه‌های غیبت یک آیفون دو سیمکارتی بوده و دیگری سرعت ارتباطات پائین‌تر شبکه LTE است. هر دوی این مورد به گفته مشهورترین تحلیلگر مسائل اپلی یعنی Ming-Chi Kuo از موسسه KGI در سال آینده پوشش داده شده و به زودی نه‌تنها در زمینه شبکه ارتباطی LTE بلکه در مورد پشتیبانی از دو سیم‌کارت نیز اتفاقات تازه‌ای در مجموعه اپل رخ می‌دهد.

آیفون دو سیمکارتی و اینترنت گیگابیتی دستاورد اپل برای 2018

در حال حاضر پیشرفته‌ترین گوشی اپل یعنی آیفون 10 در زمینه سرعت LTE در مقابل پرچمداران اندرویدی مجهز به اسنپ‌دراگون 835 که از ارتباطات گیگابیتی پشتیبانی می‌کنند در جایگاه پائین‌تری قرار می‌گیرد و با اینکه در نگاه اول سرعت بالاتر گوشی‌های اندرویدی تنها روی کاغذ است و عملا هیچ شرکت سرعتی در این اندازه را ارائه نمی‌کند اما جدیدا در یک تست مشخص شده که عملا پرچمداران سامسونگ سرعت بالاتری را در یک شبکه یکسان نسبت به پرچمداران اپل ارائه می‌کنند. طبق پیش‌بینی Ming، اپل قرار است در آینده از ماژول‌های آنتن MIMO 4×4 استفاده کند که جایگزین آنتن‌های 2×2 فعلی می‌شود که این کار علاوه بر سرعت، در زمینه پوشش نیز به نفع کاربران آیفون خواهد شد. ظاهرا اپل برای رسیدن به چنین هدفی قصد به‌کارگیری شرکت کوالکام را به دلیل اختلافاتی که در طی یک سال گذشته با این شرکت داشته، ندارد و قرار است از اینتل بدین‌منظور استفاده کند. به نظر می‌رسد که سال آینده، سالی درخشان برای اینتل باشد چرا که این شرکت ظاهرا 70 تا 80  درصد چیپ‌های اپل را نیز تولید می‌کند و در اپل در زمینه مودم‌های 5G نیز همکاری می‌کند.

داستان آیفون دو سیمکارتی نیز با آنچه چندی پیش در مورد ارائه 3 آیفون در سال 2018 منتشر شد بی‌ارتباط نیست چرا که به گفته Ming، اپل احتمالا برای راضی کردن کاربران چینی، گوشی ارزان‌تر LCD سال آینده را به دو سیم‌کارت ارائه خواهد کرد.

منبع

ارسال یک پاسخ