انتشار تصاویر OnePlus 7 با سلفی پنهان‌شونده در بدنه!

0
1873
انتشار تصاویر OnePlus 7 با سلفی پنهان‌شونده در بدنه!

با اینکه مدت کوتاهی از معرفی آخرین محصول وان‌پلاس یعنی اسمارت‌فون OnePlus 6T نگذشته است اما با توجه به حضور سیل گوشی‌های نسل جدید با پردازنده‌های 7 و 8 نانومتری و مطرح شده ایده 5G، بی‌شک باید به زودی منتظر بروزرسانی بزرگی در خانواده وان‌پلاس و احتمالا معرفی OnePlus 7 مجهز به قابلیت ارتباطی 5G باشیم. معرفی OnePlus 7 ظاهرا تا پایان این فصل از سال 2019 یعنی نزدیک به یک ماه دیگر به طول می‌انجامد اما امروز به لطف اطلاعات یک راهنما با نام Steve Hemmerstoffer در همکاری با PriceBaba طراحی و برخی مشخصات اصلی این گوشی در قالب یک تصویر کامپیوتری در دسترس قرار گرفته است.

اولین تغییر OnePlus 7 طبق این رندر به صفحه‌نمایش آن تعلق دارد که حالا از هیچ‌گونه شکاف و بریدگی (notch) در آن خبری نیست و پنل بزرگ 6.5 اینچی آن با حاشیه بسیاری اندکی در کناره‌های و بالا و پائین  همراه شده است. طبق خبرهای رسیده این صفحه‌نمایش دارای نسبت صفحه‌نمایش به بدنه (screen to body ratio) برابر با 95 درصد است که از این لحاظ در صورت تحقق یافته این مهم یکی از بهترین نمونه‌ها نام می‌گیرد.

اولین مشکل ایجاد شده به علت این طراحی به نبود جائی برای قرارگیری دوربین سلفی بازمی‌گردد که سال گذشته در طرح شرکت‌های مختلف راه‌حل‌هائی برای آن ارائه شده که از آن جمله باید به سلفی پنهان‌شونده در بدنه (pop-up) در Vivo NEX، ساختار کشوئی گوشی در Xiaomi Mi Mix 3 و سلفی جای گرفته در حفره روی صفحه‌نمایش (punch hole) در Galaxy S10 اشاره کرد؛ شرکت وان‌پلاس اما راه‌حل اول را در این زمینه برگزیده و طبق خبرهای منتشر شده، این گوشی با یک سلفی پنهان‌شونده در بدنه به سبک Vivo NEX ارائه خواهد شد. طبق اطلاعات منبع این خبر خروجی اسپیکر تماس این گوشی نیز با طول نسبتا زیاد در محوطه بسیار باریک مابین صفحه‌نمایش و لبه بالائی دستگاه قرار می‌گیرد.

انتشار تصاویر OnePlus 7 با سلفی پنهان‌شونده در بدنه!

تغییرات در بخش پشتی OnePlus 7 نیز ادامه  داشته و ظاهرا در این نوبت از سه دوربین که به صورت عمودی در مرکز بخش پشتی قرار دارند، استفاده شده است. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات این دوربین‌ها در دست نیست اما محتمل‌ترین گمان در این زمینه به یک دوربین اصلی، یک دوربین واید و یک دوربین تله‌فتو اشاره دارد. البته ممکن است در نهایت یکی از این دوربین‌ها، جای خود را به یک دوربین تعیین عمق بدهد. در همین بخش دوربین‌های سلفی و آنچه ظاهرا  سیستم اتوفوکوس لیزری جدید دستگاه است نیز به وضوح به چشم می‌خورد.

در حالی‌که از حضور Snapdragon 855 در این مدل می‌توان تقریبا به قطع اطمینان داشت اما مشخصات حافظه آن هنوز حتمی نیستند و در صورتی که خبرهای و شایعات در این زمینه درست از آب در بیایند ظاهرا باید منتظر نسخه پائین گوشی با ترکیب 6GB/128GB باشیم و احتمالا نسخه‌های 8GB/256GB و 12GB/512GB از آن نیز ارائه خواهد شد. اندروید 9 پای‌ و باتری 4,150mAh با شارژر سریع Warp Charge سایر گزینه‌های اشاره شده در مورد OnePlus 7 را تشکیل می‌دهند اما ظاهرا این بار نیز از شارژ وایرلس خبری نخواهد بود. در این رندرها همچنین بار دیگر بر حذف شدن جک هدست تأکید شده است.

انتشار تصاویر OnePlus 7 با سلفی پنهان‌شونده در بدنه!

اما همانطور که گفته شده خبر مهم دیگر در مورد OnePlus 7 ارائه نسخه‌ای از آن با قابلیت 5G است؛ این نسخه به گفته Pete Lau، مدیرعامل وان‌پلاس با وجود تفاوت‌ها، تغییر بزرگ و شگرفی در مقایسه با نسخه عادی 4G LTE دستگاه نداشته و احتمالا به جز لوگوی 5G، حداقل از روی ظاهر، تفاوت خاصی مابین این دو مدل دیده نشود.

منبع

ارسال یک پاسخ