انتقال بی‌سیم فیلم 4K به تلویزیون با التراکست مدیاتک

0
2185
انتقال بی سیم فیلم 4K از طریق فناوری التراکست مدیاتک

در گذشته‌ای‌ نچندان دور تنها راه انتقال ویدئوهای درون گوشی موبایل به تلویزیون استفاده از کابل‌های TV بود و گوشی‌های دارای این قابلیت در بین کاربران محبوبیت بیشتری داشتند اینک اما این رویه با حضور سیستم انتقال ویدئوی بی‌سیم با فناوری میراکست متحول شده و همگان امکان انتقال محتوا از این طریق به تلویزیون‌های دارای وایرلس را دارند شرکت مدیاتک امروز با معرفی فناوری Ultracast قصد به پیش بردن این فناوری و انتقال فیلم 4K از این طریق به تلویزیون‌های منتطبق را دارد.

فیلم 4K در مقایسه با فیلم‌های معمولی که حداکثر دارای کیفیت HD یا فول اچ‌دی هستند پهنای باند بسیار بالاتری را به خود اختصاص داده و از این رو در فناوری معمول انتقال این حجم از داده با نتیجه مناسبی همراه نخواهد بود. در فناوری جدید Ultracast مدیاتک با کمک چیپ‌ست مخصوص جای گرفته در پروسسورهای Helio‌ این شرکت و چیپ‌ستی که جداگانه در تلویزیون یا Set top-boxها نصب می‌شود امکان انتقال فیلم 4K به راحتی فراهم می‌شود.

البته استفاده از این فناوری تنها به حضور چیپ‌ست‌های مدیاتک محدود نشده و دیگر سازندگان نیز می‌توانند با به کارگیری این فناوری نمونه‌های مشابه‌ای را برای کاربرد بدون مشکل در این زمینه تولید کنند. یکی از مشکلات همیشگی فناوری میراکست در انتقال محتوای تصویری به صورت بی‌سیم به تلویزیون‌ها و دیگر دیوایس‌های منطبق، تاخیرهای این فناوری پس از صادر شدن دستور انتقال تصویر تا به نمایش درآمدن کاملا تصویر روی صفحه دیوایس میزبان است و از این رو باید دید که مدیاتک در مورد محتوایی به سنگینی فیلم‌های 4K چگونه بر این مشکل فائق آمده است.

منبع

ارسال یک پاسخ