اندرویدفون نوکیا با رابط کاربری نزدیک به اندروید استوک

0
2165
اطلاعات در مورد رابط کاربری اندرویدفون نوکیا

روز گذشته نوکیا بالاخره به صورت رسمی در دستان صاحبان جدید این شرکت قرار گرفت. HMD Global به عنوان مالک جدید این برند تقریبا از هم‌اکنون مسجل شده است که در چند ماه آینده بار دیگر این برند فنلاندی را به میان کاربران باز می‌‌گرداند. اندرویدفون نوکیا اما فارغ از مسائل سخت‌افزاری که حرف و حدیث‌های فراوانی را به همراه داشته است در زمینه نرم‌افزاری هنوز دیوایس ناشناخته‌ای است. از یک طرف سابقه نچندان درخشان این شرکت در طراحی گوشی‌های سری X به عنوان اولین و آخرین تجربه این شرکت با اندروید چندان دلچسب و محبوب نبود و از سوی دیگر با حضور یک لانچر اختصاصی به نام Z Launcher انتظار مشاهده رابط کاربری بهینه‌سازی شده‌ای می‌رود اینک اما ظاهرا ماجرا به گونه دیگری پیش رفته است و ظاهرا باید اندرویدفون نوکیا را با رابط کاربری ساده‌ای همچون اندروید استوک (حاضر در گوشی‌های نکسوس) تصور کنیم.

کمپانی HMD Global توسط یکی از کهنه‌سربازان نوکیا با نام Arto Numella اداره می‌شود که در سال 1994 به نوکیا پیوسته و اخیرا ادعا کرده که قصد دارد این برند را به یکی از بازیگران حرفه‌ای در عرصه رقابت اسمارت‌فون‌ها بدل کند. ادعای اخیر در مورد رابط کاربری اندرویدفون نوکیا از سوی Numella در مصاحبه‌ای با رویتر بیان شده که در آن از همکاری نوکیا با گوگل و ساختن گوشی‌ها در یک مشارکت نزدیک سخن گفته شده است؛ بدین‌ترتیب می‌توان تا حدودی به این نتیجه رسید که رابط کاربری گوشی‌های نوکیا نیز برخلاف نمونه‌های بسیار بهینه‌سازی شده‌ای همچون Sense اچ‌تی‌سی و تاچ‌ویز سامسونگ به تجارب دیگری مثل گوشی‌های اخیر موتورولا شباهت داشته باشد. البته هنوز برای اظهارنظر صریح در این مورد اندکی زود بوده و باید منتظر خبرهای بعدی در این زمینه بود.

خبر دیگر در این مورد از بلومبرگ و به نقل از Numella بیان شده که در طی آن با اشاره به ویژگی‌های همیشگی نوکیا همچون سادگی، راحتی استفاده، قابلیت اطمینان و کیفیت به پایبندی بر این اصول در محصولات آینده تاکید شده است.

منبع

ارسال یک پاسخ