اوپو و معرفی نسل جدید فناوری دوربین پریکسوپی

0
1175
اوپو و معرفی نسل جدید فناوری دوربین پریکسوپی

شرکت اوپو را باید یکی از پیشروترین برندهای حاضل حاضر بازار در زمینه دوربین‌های موبایل دانست جایی‌که این شرکت نزدیک به سه سال و نیم پیش در MWC 2017 از ایده‌ای برای زوم اپتیکال در گوشی‌های موبایل پرده برداشت که تا به آن روز مورد استفاده قرار نگرفته بود؛ راه‌حل ابتکاری اوپو برای 5 برابر زوم اپتیکال به چینش افقی لنزهای دوربین در امتداد بدنه گوشی تعلق داشت که از آن طریق بدون نیاز به افزایش ضخامت گوشی، امکان زوم اپتیکال چند برابری فراهم می‌شد. اوپو دو سال بعد از آن تاریخ این ایده را گسترش داد و از روم اپتیکال 10 برابری سخن گفت و حالا نسل جدید فناوری دوربین پریسکوپی خود را معرفی کرده است. دوربین پریکسوپی جدید اوپو البته هنوز از یک ماژول تکی فراتر نرفته اما می‌توان انتظار داشت که به زودی در قالب یک گوشی جدید به بازار ارائه شود.

اوپو و معرفی نسل جدید فناوری دوربین پریکسوپی

در این ماژول از لنز 7 مرحله‌ای با امکان تنظیم فاصله کانونی از 85 تا 135 میلی‌متری استفاده شده که دیافراگم آن از f/3.3 آغاز و تا f/4.4 ادامه می‌یابد. IC‌ درایور دقیق و جدید این مجموعه از نوع 16 بیتی بوده و دوگروه از لنزها را با دقت برای زوم، فوکوس خودکار و لرزه‌گیری اپتیکال، حرکت می‌دهد. اوپو در این مرحله تنها در حال حاضر روی این لنز نبوده و برای تکمیل پروژه دوربین پریکسوپی خود به سراغ سنسور و الگوریتم پردازشی جدیدی نیز رفته که خود از آن با عنوان سنسور «بزرگ» 32 مگاپیکسلی با فیلتر Quad Bayer‌ یاد می‌کند. این دوربین با ترکیب تصاویر قادر به ایجاد زوم هیبریدی 280 میلی‌متری خواهد بود. بدین‌ترتیب با در اختیار داشتن یک لنز واید 26 میلی‌متری برای دوربین اصلی، این ماژول قادر به ایجاد زوم اپتیکال از 3.3 تا 5.2 برابر بوده و زوم هیبریدی آن نیز تنها اندکی کمتر از 11x خواهد بود.

اوپو و معرفی نسل جدید فناوری دوربین پریکسوپی

با این‌که هنوز، نام گوشی مشخصی مجهز به این فناوری جدید اعلام نشده اما برخی خبرها از جانشین Oppo Reno 10x zoom که چندی پیش اطلاعات آن در رگولاتری چین (TENAA) منتشر شده بود به‌عنوان این مدل یاد می‌کنند.

منبع

ارسال یک پاسخ