ایسوس ROG Phone‌ گوشی پیشرفته مخصوص بازی

1
3677
ایسوس ROG Phone‌ گوشی پیشرفته مخصوص بازی

اوائل آبان سال گذشته شرکت Razer پس از مدت‌ها فعالیت در عرصه ساخت دیوایس‌ها و محصولات مرتبط با بازی، از Razer Phone اولین گوشی این شرکت که مخصوص گیمرها و با مشخصاتی متفاوت از گوشی‌های عادی ساخته شده بود رونمائی کرد. در این میان یکی دو شرکت دیگر نیز به ساخت گوشی‌های مخصوص بازی روی آوردند که از آن میان می‌توان به نوبیا Red Magic، گوشی مخصوص بازی ZTE اشاره کرد. شرکت ایسوس نیز که سابقه نسبتا طولانی در زمینه ساخت اسمارت‌فون داشته و در بخش دیوایس‌های مخصوص بازی از جمله دسک‌تاپ، لپ‌تاپ و اکسسوری تجربه‌ای گرانبها دارد امروز طبق انتظار اولین گوشی مخصوص بازی خود را با نام ایسوس ROG Phone‌ ارائه کرد.

ایسوس ROG Phone‌ گوشی پیشرفته مخصوص بازی

ایسوس ROG Phone‌ دارای یک شاسی فلزی ست که پشت پشتی شیشه‌ای آن دارای دریچه‌های هوای اختصاصی برای تهویه هوا است. دو اسپیکر استریو بر بالا و پائین صفحه‌نمایش دستگاه قرار دارد و اگر نگران جک هدست هستید باید این نگرانی را از خود دور کنید چرا که در پائین گوشی و درست کنار پورت USB-C، می‌توان جک هدس را پیدا کرد. صفحه‌نمایش دستگاه 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 و رزولوشن 1080×2160 پیکسل است که به روال گوشی‌های مخصوص بازی دارای نرخ به‌روز‌رسانی صفحه 90 هرتزی ست این نرخ با اینکه هنوز از فریم‌رِیت 120 هرتزی Razer Phone کمتر است اما توجه به اینکه بسیار اهمیت دارد که در اینجا با یک پنل AMOLED روبرو هستیم در حالی‌که صفحه‌نمایش Razer Phone از نوع TFT LCD ساخت شرکت شارپ است.

ایسوس ROG Phone‌ گوشی پیشرفته مخصوص بازی

دوربین اصلی بخش پشتی گوشی 12 مگاپیکسلی ست و در کنار آن یک دوربین 8 مگاپیکسلی دیگر با میدان دید 120 درجه‌ای وجود دارد که نسبت به دوربین‌های 12 و 13 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های متفاوت در ریِزر فون تجربه دیگری را ارائه می‌کند. دوربین سلفی گوشی نیز 8 مگاپیکسلی ست. پردازش در این گوشی با Snapdragon 845 انجام شده و 8 گیگابایت رم و 128 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد. در ریِزرفون علاوه بر اینکه پردازش با SD835 انجام می‌شد، حافظه داخلی نیز تنها 64 گیگابایت بود که این برگ برنده بزرگی را در اختیار ایسوس ROG Phone‌ قرار می‌دهد. البته ظاهرا از کارت حافظه جانبی در این گوشی ایسوس خبری نیست. باتری دستگاه 4 هزار میلی آمپر ظرفیت دارد و طبق انتظار از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

ایسوس ROG Phone‌ گوشی پیشرفته مخصوص بازی

با خاتمه یافتن مشخصات عادی و معمولی ایسوس ROG Phone‌ نوبت به مشخصات مهمی می‌رسد که این گوشی را در ردیف یک اسمارت‌فون مخصوص بازی قرار می‌دهد؛ نخستین نکته در این میان به تریگرهائی مربوط می‌شود که در لبه کنار دستگاه جای دارند که می‌توان از آنها به دلخواه در بازی‌‌های مختلف برای انجام کارهای گوناگون استفاده کرد و بدین‌ترتیب انجام بازی‌های همواره مشکل مثل تیراندازی در موبایل را ساده‌تر از گذشته کرد. این تریگرها در زمان بازی نکردن نیز می‌توانند به دلخواه کاربران برای انجام کارهای مختلف برنامه‌ریزی شوند. ایسوس همچنین ادعا می‌کند که فیدبک‌های لرزشی این گوشی به گونه‌ای تغییر پیدا کرده‌اند که درست همانند یک کنترلر کنسول به لرزش در می‌آیند.

ایسوس ROG Phone‌ گوشی پیشرفته مخصوص بازی

دیگر نکته جذاب مرتبط با بازی در ایسوس ROG Phone‌ به اکسسورهای ارائه شده برای دستگاه باز می‌‌گردد؛‌ نخستین اکسسوری در این میان یک دسته نگه‌دارنده به نام AeroActive Cooler است که همانطور که از اسم آن مشخص است وظیفه اصلی آن خنک نگه‌داشتن دستگاه حین انجام بازی‌های سنگین خواهد بود. این اکسسوری از طریق یک پورت مخصوص از کناره، به گوشی متصل شده و پورت‌های اختصاصی برای شارژ کردن و اتصال هدست را ارائه می‌کند. بدین‌‌ترتیب سیم‌های اضافی متصل شده به گوشی برای هدست و شارژر، مزاحم بازی شما نخواهند شد.

ایسوس ROG Phone‌ گوشی پیشرفته مخصوص بازی

جدا از این اکسسوری، لوازم جانبی دیگری نیز برای ایسوس ROG Phone ارائه شده‌اند که شامل Mobile Desktop Dock (برای استریم کردن تصویر گوشی با وضوح 4K روی مانیتور خارجی و اتصال موس و کیبورد جداگانه به سبک DeX سامسونگ)، TwinView Dock (یک اکسسوری تاشو با یک صفحه‌نمایش جداگانه دارد و ارائه دو صفحه‌نمایش جداگانه و یک باتری جداگانه 6 هزار میلی آمپر ساعتی) و WiGig Dock (برای انتقال وایرلش تصویر به نمایشگرهای خارجی) می‌شوند. این سه مورد ظاهرا باید به صورت جداگانه تهیه شوند اما احتمالا AeroActive Cooler همراه گوشی ارائه می‌شود.

ایسوس ROG Phone‌ گوشی پیشرفته مخصوص بازی

ایسوس ROG Phone‌ گوشی پیشرفته مخصوص بازی

ایسوس ROG Phone‌ گوشی پیشرفته مخصوص بازی

هنوز هیچ قیمت و زمان دقیقی برای ورود به بازار این گوشی تعیین نشده و ایسوس تنها به سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی برای حضور این مدل در بازار اشاره کرده است که این حداقل به یک ماه دیگر اشاره دارد.

منبع

یک دیدگاه

ارسال یک پاسخ