اینستاگرام Direct اپلیکیشن مستقل پیام رسان

0
1691
اینستاگرام Direct اپلیکیشن مستقل پیام رسان

اینستاگرام از مدت‌ها قبل امکان ارسال پیام مستقیم یا Direct را بین کاربران این شبکه اجتماعی ایجاد کرده است؛ با این قابلیت می‌توان به صورت خصوصی به گفت‌وگو با افراد مختلف پرداخت. ظاهرا این شبکه اجتماعی اما قصد دارد به سبک فیس‌بوک، قابلیت‌ گفت‌وگوی خود را به صورت یک اپلیکیشن مستقل به نام اینستاگرام Direct ارائه کند. خبر ارائه اینستاگرام Direct در مصاحبه یکی از مدیران این شبکه اجتماعی با The Verge مطرح شده که در آن به در حال تست بودن این اپلیکیشن اشاره شده است.

Hemal Shah مدیر محصول اینستاگرام در این زمینه اینگونه می‌گوید : «قصد داریم که اینستاگرام محلی برای همه لحظات شما بوده و [در این زمینه] اشتراک‌گذاری [محتوا] با دوستان نزدیک بخش مهمی [از این هدف] است. [قابلیت] دایرکت در کنار اینستاگرام در 4 سال گذشته رشد کرده است اما اگر بتواند روی پای خود بایستد، می‌توانیم آن را حتی بهتر کنیم. با خلق سریع‌ترین و خلاقانه‌ترین مکان برای اشتراک [محتوای] خصوصی در جایی‌که Direct یک اپلیکیشن مستقل مبتنی بر دوربین (Camera-first) است. می‌ـوانیم مرزها را پشت سر بگذاریم»

در زمینه مشخصات و امکانات این برنامه، اینستاگرام Direct کمک و بیش همان ویژگی صحبت درون برنامه‌ای خود اپلیکیشن است با این تفاوت که این بار به صورت مستقل اجرا شده و در آن دوربین مثل Snapchat در اولویت قرار دارد. این برنامه در حال حاضر در فاز آزمایشی قرار داشته و برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS تنها در صورتی که در یکی از کشورهای شیلی،‌ ایتالیا، پرتغال، ترکیه و اروگوئه باشید برای تست در دسترس قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست که این برنامه چه زمانی به صورت کامل برای سایر کشورها ارائه می‌شود اما با توجه به موارد گفته شده در بالا بعید است که این زمان چندان طولانی شود.

منبع

ارسال یک پاسخ