جانی آیو پس از دو سال دوباره مسئول بخش طراحی اپل شد

0
1830
جانی آیو پس از دو سال دوباره مسئول بخش طراحی اپل شد

جانی آیو که تا سال 2015 به صورت کامل مسئول بخش طراحی اپل بود پس از آنکه دو سال به مسئولیت‌های متفرقه در این کمپانی مشغول بود طبق گزارشی از بلومبرگ بار دیگر به بخش طراحی آیفون اپل منتقل شده و ریاست این مجموعه را بر عهده گرفته است. بسیاری از طراحی‌های هیجان‌انگیز دیوایس‌های اپلی در دوره دوم حضور استیو جابز در این مجموعه در اواخر دهه 90 و اوائل 2000 مدیون جانی آیو بوده است و بازگشت وی به این مجموعه می‌تواند خون تازه‌ای را در رگ‌های اپل جاری سازد. در زمان کنار گذاشته شدن جای آیو در 2 سال گذشته از پست اصلی خود این کار به عنوان واگذار کردن این مسئولیت سنگین به دیگران و استراحت کردن تلقی شد اما بازگشت دوباره جانی آیو 50 ساله به این پست گمانه‌زنی‌های قبلی در این مورد را کاملا بی‌رنگ می‌سازد.

در حال حاضر در لیست روسا و افراد مسئول در وب‌سایت اپل دیگر نامی از Alan Dye، معاونت بخش طراحی رابط کاربری یا Richard Howarth معاونت بخش طراحی صنعتی که هر دو پس از کنار رفتن Ive در دو سال پیش مسئولیت‌های مدیریتی وی را بر عهده گرفته بودند دیده نمی‌شود. بازگشت Ive در این بازه زمانی برای اپل معنای دیگری نیز دارد جایی‌که به خصوص در طی یکی دو سال گذشته انتقادهای گسترده‌ای به یکسان ماندن طراحی این شرکت انجام شده و حتی ارائه آیفون X نیز نتوانست تأثیر بزرگی بر نگاه منتقدان این برند در بحث طراحی بر جای بگذارد.

جانی آیو پس از دو سال دوباره مسئول بخش طراحی اپل شد

با تمامی این احوال، اپل در حال حاضر ارزشمندترین کمپانی روی زمین به حساب آمده و مجموع ارزش آن اینک بیش از به 250 میلیارد دلار می‌رسد، فروش آیفون X در اوج خود قرار دارد و بی‌شک در سه‌ماهه جاری میلادی با رکوردشکنی محدد این شرکت در زمینه درآمد و سود روبرو می‌شویم اما حضور مجدد آیو در سمت طراحی شرکت اپل نشان از آینده‌‌نگری این مجموعه و تلاش این شرکت برای رفع مشکلات حکایت دارد.

منبع

ارسال یک پاسخ