علت اصلی انفجار گلکسی نوت 7 مشخص شد: باتری!

0
3137
علت اصلی انفجار گلکسی نوت 7 مشخص شد: باتری!

انفجار گلکسی نوت 7 سیاه‌ترین روزگار غول شماره یک دنیای موبایل را در طی سال‌های طولانی فعایلت این شرکت رقم زد. انفجار گلکسی نوت 7 که در ابتدا یک مشکل ساده تلقی می‌شد آرام‌آرام به ترندی جهانی بدل شده و سامسونگ را مجبور به جمع‌آوری این گوشی و تعویض باتری آن کرد. پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر انفجار گلکسی نوت 7 تعویض شده سامسونگ چاره‌ای جز متوقف کردن کامل خط تولید این محصول پیش و متحمل شدن ضرری بیش از 5 میلیارد دلار پیش روی خود ندید. این ضرر البته به جز آسیب جدی به وجه این شرکت در بین کاربران بود امری که حداقل در آینده نزدیک نمی‌توان به حل یکباره آن امید بست.

پس از ماه‌‌ها تحقیق و صرف هزینه هنگفت، سامسونگ بالاخره امروز نتیجه تحقیقات خود در رابطه با علت مشکلات ایجاد شده برای نوت7 را منتشر کرد. در این تحقیق بار دیگر تنها مشکل نوت7 به باتری آن مرتبط دانسته شده است اما تفاوت‌هایی نیز با آنچه در ابتدا اعلام شده بود دیده می‌شود. در گزارش سامسونگ از دو باتری با نام‌های A و B یاد می‌شود که اولی باتری پیش‌فرض ساخت Samsung SDI و دومی باتری ساخت شرکت هنگ‌کنگی Amperex است که در گوشی‌های تعویضی به کار گرفته شد. در مورد اول یعنی باتری‌های ساخت خود شرکت سامسونگ یک مشکل در ساخت باعث ایجاد خمیدگی درونی الکترودهای منفی باتری در لبه بالایی سمت راست شده و همین مسئله به اتصال کوتاه،‌گرم شدن و در نهایت انفجار باتری منجر می‌شد.

علت اصلی انفجار گلکسی نوت 7 مشخص شد: باتری!

داستان در مورد باتری دوم تفاوت داشت این باتری نه‌تنها مشکلی مشابه باتری اول نداشته بلکه در روزها ابتدایی بکارگیری آن در نوت7 نیز به خوبی عمل می‌کرد اما پس از آنکه درخواست سامسونگ از این شرکت به شدت افزایش پیدا کرد به طبع آن از کیفیت ساخت نیز کاسته شد و یک عیب داخلی یعنی برآمدگی‌های ناشی از جوش‌ الکترودهای داخلی بار دیگر باعث اتصال کوتاه در این مجموعه و تکرار مشکلات باتری قبلی شد.

علت اصلی انفجار گلکسی نوت 7 مشخص شد: باتری!

سامسونگ در این گزارش جدا از تیم اصلی خود از سه شرکت مستقل دیگر به نام‌های UL ،Exponent و TUV Rheiland نیز برای بررسی جداگانه این موضوع کمک گرفته است که ظاهرا همگی به نتیجه مشابه‌ای در این زمینه رسیده‌اند. سامسونگ برای جلوگیری از رخداد اتفاقات مشابه از این پس 8 مرحله در تست باتری دیوایس‌های خود به کار می‌گیرد که شامل تست دوام، مشاهده شکل ظاهری، تست اشعه ایکس، تست شارژ و دشارژ، تست نشتی، تست باز کردن کامل باتری، تست استفاده شدید و در نهایت آزمون تغییر ولتاژ می‌شود.

منبع

ارسال یک پاسخ