با کنترلر DualSense پلی‌استیشن 5 بیشتر آشنا شوید

0
1635
با کنترلر DualSense پلی‌استیشن 5 بیشتر آشنا شوید

شرکت سونی در طی یکی دو ماه گذشته هر بار تکه اطلاعات کوچکی را از کنسول بازی پلی‌استیشن 5 به نمایش گذشته و در حالی‌که نزدیک به سه هفته پیش جزییات سخت‌افزاری پلی استیشن 5 منتشر شد حالا نمایی از یکی از قسمت‌های مهم این کنسول یعنی دسته بازی آن را به نمایش گذاشته است. این کنترلر جدید که حالا DualSense نامیده می‌شود در مقایسه با دسته‌های DualShock پیشین این شرکت از لحاظ طراحی ظاهری تغییرات بزرگی را تجربه کرده و بی‌شباهت به دسته ایکس‌باکس نیز به نظر نمی‌رسد.

با کنترلر DualSense پلی‌استیشن 5 بیشتر آشنا شوید

شکل ظاهری دو رنگ سیاه و سفید این دسته (که تا حدودی مشابه آن است که کسی یک پوشش سفید رنگ را روی دسته سیاه پیشین کشیده است!) مطمئنا طرفداران و منتقدان خود را دارد اما گذشته از آن، تأکید سونی در دسته DualSense جدید بیش از طراحی، روی راحتی کاربران و نکات ارگونومیک قرار گرفته است. این دسته در مقایسه با همتای پیشین خود اندکی پف کرده‌تر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد که این موضوع البته اغلب به معنای راحی بیشتر نیز تلقی می‌شود البته طبق اعلام خود شرکت سونی،‌ این کنترلر کوچک‌تر از آن‌ چیزی که واقعا هست، احساس خواهد شد.

برخی بهبودهای کوچک اما احتمالا مهم در ظاهر این دسته بازی به تغییرات ظریف در زاویه تریگرهای دست و شکل دسته و گریپ‌ها باز می‌گردد. لایت‌بار رنگی دسته دوال شاک در اینجا نیز حضور داشته و سطح جساس به تماس نیز جایگاه خود در بخش بالایی را حفظ کرده است و در این میان تنها طراحی این کنترلر اندکی با تغییر روبرو شده است.

دکمه Share از این کنترلر حذف شده اما به جای آن یک دکمه Create جدید در دسترس قرار گرفته که جایگزین کامل و آسان‌تری برای آن به حساب می‌آید.

با کنترلر DualSense پلی‌استیشن 5 بیشتر آشنا شوید

این البت همه داستان کنترلر جدید DualSense سونی نبوده و در میان به برخی نکات جدید و هیجان‌انگیز نیز بر می‌خوریم که از آن جمله باید به ردیف جدید از میکروفون در این دسته اشاره کرد که برای چیت در بازی بدون نیاز به هدست به‌کار می‌رود.  این میکروفون‌ها البته با توجه به تمرکز جدید سونی روی بخش صوتی کنسول PS5 با موتور صدای Tempest احتمالا وظایف دیگری را نیز بر عهده خواهند گرفت که برخی از صاحب‌نظران از آن جمله به بهینه‌سازی صدای پخش شده با توجه به سطح صدای به گوش رسیده در موقعیت کاربر اشاره کرده‌‌اند.

از دیگر نکات قابل اشاره در مورد دسته DualSense باید به نسل تازه‌ای از فیدبک‌های لرزشی و تریگرهای جدید در این دسته اشاره کرد؛ ظاهرا سطح فیدبک و میزان لرزش دکمه‌های L2 و R2 این دسته در بخی از بازی‌‌های برای القاء حسی طبیعی‌تر قابل تغییر خواهد بود. سونی برای مشخص‌تر شدن بهتر این مورد به کشیده شدن لاستیک یک ماشین در گل و لای و حس متفاوت لرزشی ایجاد شده از این طریق اشاره می‌کند.

منبع

ارسال یک پاسخ